Cílem Hondy je získat titul již v roce 2026, prohlásil Watanabe
Před novou érou ve Formuli 1 si týmy dávají odvážné cíle a Honda není výjimkou. Japonský dodavatel pohonných jednotek chce navázat na úspěšnou spolupráci s Red Bullem a hned v roce 2026 útočit na mistrovský titul, prozradil prezident Honda Racing Corporation Kodži Watanabe.
Honda se po rozchodu s Red Bullem otočila o 180 stupňů a rozhodla se do Formule 1 vrátit. Při hledání nového partnera měla několik možností, ale nakonec vsadila na projekt Lawrence Strolla, který se nebojí zainvestovat, aby byl jeho projekt úspěšný a získal vytoužený mistrovský titul.
Prezidentovi HRC Kodžimu Watanabemu Strollovy ambice imponují. Před rokem 2026 si proto dává stejný cíl, prozradil po otázce portálu motorsport.com, jaké jsou vlastně ambice Hondy. „Po roce 2026 se stát mistry světa,“ zněla odpověď. „Víme, že to bude velmi obtížné a vůbec ne jednoduché, ale potřebujeme si stanovit dobré cíle, abychom spolu s Aston Martinem šli naplno.“
„Proto spolu se Strollem a Tošihirem Mibem (generální ředitel Hondy, pozn. red.) jsme si stanovili cíl získat v tom roce titul mistra světa. Ve skutečnosti to však nebude tak snadné,“ uvědomuje si budoucí partner Aston Martinu.
Honda měla velká očekávání i od spolupráce s McLarenem, ale ta absolutně nevyšla. Problémy však nebyly jen technického charakteru. Mezi Wokingem a Sakurou to vázlo i po komunikační stránce. V Japonsku se od té doby poučili a partnerství s Red Bullem běží hladce.
Watanabe uznal, že Honda s Aston Martinem ještě není stoprocentně připravena na tuto velkou výzvu, ale naznačil, že bude dbát na komunikaci založenou na přímočarosti. „Pravděpodobně nám ještě něco chybí, ale jedna strana musí říct té druhé, co jí chybí. Aston Martin musí ze svého pohledu říct, co potřebuje od Hondy, a Honda, co absentuje na straně Aston Martinu. Abychom se společně stali top týmem, musíme vést upřímné rozhovory.“
Bez pevných základů by to však nešlo. Honda věří, že v Aston Martinu našla toho pravého partnera, který dokáže tyto pevné základy vybudovat. V podstatě je Lawrence Stroll začal budovat už dříve, když položil základní stavební kámen zbrusu nové továrny či větrného tunelu.
„Když jsme se registrovali jako dodavatel pohonných jednotek pro rok 2026, pár dalších týmů nás kontaktovalo, protože měli zájem pracovat s Hondou. Pak jsme s jednotlivými stranami jednali a rozhodli se,“ popisuje výběrový proces Kodži Watanabe. „Honda byla velmi ohromena obrovskou vášní pana Strolla a jeho jasným vůdcovstvím zabojovat v roce 2026 o titul.“
„Investovali velké prostředky do postavení továrny v Silverstone. Navštívili jsme jejich továrnu, která se právě stavěla. Měli jsme i několik setkání s Martinem Whitmarshem a Mikem Krackem. Jsou velmi otevření a celý tým jde jedním směrem, je to sjednocená stáj. To je pro nás velmi dobrý obraz,“ pokračoval prezident spoločnosti. „Zároveň i oni v Hondě vidí dobrého partnera, s kterým se stanou mistry světa.“
„Už jsme zřídili technickou pracovní skupinu a zorganizovali setkání řídícího výboru, abychom prodiskutovali důležitá témata, u kterých se můžeme zlepšit,“ doplnil Watanabe.