Pirelli chce trápit týmy s novou dvouzastávkovou normou
Pirelli chce v této sezóně oživit závodní strategie, čímž pravděpodobně nepřímo uškodí Red Bullu. Prozradil to šéf Pirelli, Mario Isola, když se ho novináři ptali, proč Pirelli nominovalo do Melbourne nejměkčí pneumatiky ze své nabídky, které uvidíme také v Monaku.
Italský dodavatel pneumatik úzce spolupracuje s majiteli z Liberty Media a plní jejich požadavky. V zájmu držitelů komerčních práv je i to, aby byla akce na trati co nejpestřejší, což se pokusí dosáhnout prostřednictvím výběru pneumatik.
Pirelli mělo motivaci přivézt do Melbourne stejné směsi C3, C4 a C5, které uvidíme například v Monaku. „Abychom jezdcům ztížili život a na trati se dočkali lepšího divadla,“ objasnil důvod tohoto rozhodnutí Mario Isola pro DAZN. Agresivní výběr můžeme očekávat častěji. „Doufáme, že uvidíme dvouzastávkové závody na rozdíl od loňských jednozastávkových.“
„Chceme, aby většina závodů proběhla takto. Například zde [v Melbourne] jsme viděli určité drobení gum, což je pro týmy problém, ale pro nás to znamená lepší show,“ těší se šéf Pirelli a jistě i část fanoušků, kteří touží po rozmanitých strategiích a míchání pořadí.
V Austrálii se to podařilo dosáhnout. Není to však pouze zásluhou pneumatik, ale také charakteru okruhu, který nepotěšil především činovníky z Red Bullu. Hladký asfalt zvýšil náchylnost pneumatik k drobení, které trápilo Red Bully více než Ferrari či McLaren.
Isola počítá s tím, že některé týmy se budou s novou normou trápit více než jiné. „Auta i jezdci se od seba liší a s pneumatikami pracují jinak. Zde jsme viděli, že Red Bull již nevypadá tak neporazitelně. Doufám, že to tak je. Ne kvůli Red Bullu, ale pro lepší show,“ ujistil.