Marko věřil více Verstappenovi než Pérezovi: Kdyby byl v závodě Max, vypadalo by to jinak
Sergio Pérez musel po závodě v Austrálii vysvětlovat, co mu tentokrát zabránilo předstihnout Maxe Verstappena a získat pro svůj tým vítězství. Mexičan prohlásil, že s rychlostí monopostu RB20 by v Melbourne nevyhrál ani Max Verstappen, což nenechalo chladným Helmuta Marka.
O obrovském rozdílu ve výkonech Maxe Verstappena a Sergia Péreze není třeba nikoho přesvědčovat. Určitě ne Helmuta Marka, který je v Red Bullu pro trojnásobného šampiona jakousi otcovskou postavou. Když se tedy Pérez před novináři bránil suverénním prohlášením, že ani Verstappen by nevyhrál, sportovní poradce dal najevo, jak vnímá rozdíl mezi jezdci Red Bullu.
„Mluvil jsem s Maxem, který řekl, že i přes problémy dokázal poměrně snadno držet krok se Sainzem,“ prohlásil Helmut Marko, kterého cituje německá Sky. „Kdyby byl v závodě Max, dopadlo by to úplně jinak.“
V době rozhovoru inženýři Red Bullu netušili, co přesně způsobilo problémy s brzdami. „Ještě přesně nevíme, ale brzda se neuvolnila už v kole, když ho předjel Sainz. Kromě toho dostal menší smyk, což mělo za následek Sainzovo předjetí. Pak se brzda zcela zasekla a my jsme byli velmi rádi, že nezačalo hořet úplně vše,“ hledá pozitiva Helmut Marko. Kdyby se plameny vymkly kontrole a rozšířily se i dále nebo by výbuch přišel dříve, v ohrožení by mohla být i zcela nová pohonná jednotka.
Brzdy však nebyly jediným problémem Red Bullu. Sergia Péreze trápilo opotřebení pneumatik i zaseknutá fólie v podlaze. „Místy jsme byli o dvě vteřiny pomalejší než lídři. Možná byl tlak vzduchu příliš vysoký, nebo jsme se s nastaveními ubrali nesprávným směrem. V každém případě Pérezův výsledek nás nutí zamyslet se.“
Helmut Marko později ve svém sloupku pro speedweek.com uvedl, že Pérezovi jeho výsledek nevyčítá. „Sergio neodjel špatný závod, právě naopak. Měl poměrně velké poškození na podlaze způsobené průjezdem přes vysoké obrubníky,“ prozradil v pondělním článku navíc k avizované zaseknuté fólii. „Max se už v pátek přesvědčil o tom, jaké jsou jedovaté. Pro jistotu jsme mu vyměnili motor, aby si v Hondě byli jisti, že neutrpí žádné další poškození.“
Christian Horner tvrdil, že Pérez začal ztrácet po souboji s Fernandem Alonsem. Jeho kolega ve vedení to nedokázal potvrdit ani vyvrátit. „Nevíme, kdy přesně se poškodila Pérezova podlaha, protože občas jezdil stejně rychle jako piloti vpředu, ale ke konci stintů s drolícími se pneumatikami jeho rychlost výrazně klesala.“
„Ještě není jasné, zda vysokou degradaci způsobilo poškození podlahy, nebo jsme gumy ničili našimi nastaveními. Austrálie však ukázala, jak rychle se to ve Formuli 1 může zvrtnout. Po dvou dominantních závodech jsme museli tvrdě bojovat,“ konstatoval Marko.