Podle Wolffa to nebylo jen o zadním křídle: Ve třech zatáčkách jsme ztratili půl sekundy
Mercedesu se v závodě nepodařilo získat tolik pozic, kolik si představoval. Tým jako celek ve skutečnosti nezískal žádné. Toto Wolff to připisuje sekci tří rychlých zatáček, ve které se Mercedes W15 nedokázal vyrovnat soupeřům.
Lewis Hamilton s Georgem Russellem si po předsezónních testech chválili nový Mercedes, který je prý už “skutečné závodní auto”. Nadšení však opadlo. Stříbrné šípy jsou po dvou velkých cenách na čtvrtém místě Poháru konstruktérů, což je pro tým nejhorší umístění od VC Monaka 2013.
Největší záhadou je však ztráta závodní rychlosti, která byla i v uplynulých dvou letech silnou stránkou stříbrných šípů. Toto Wolff v Saúdské Arábii našel i důvod tohoto propadu; je jím rychlá sekce na konci prvního sektoru.
“Je zřejmé, že nám dělají problémy rychlé zatáčky,” hodnotí výkon monopostu W15 Toto Wolff. “Na jiných místech jsme konkurenceschopní, ale v těchto třech zatáčkách ztrácíme okolo 0,5 sekundy. Z tohoto důvodu bylo pro jezdce nesmírně těžké útočit. Pokusili jsme se o něco ze strategického hlediska, bohužel, při této nízké degradaci to nefungovalo.”
Ztrátu Mercedesu dokonale vystihlo následující video ze souboje Lewise Hamiltona a Landa Norrise. Na začátku rychlé sekce je Mercedes doslova přilepený na zadním křídle soupeře, ale o pár zatáček dále je už Norris “za hory za doly”. Hamilton navíc bojuje s balancem, který se mění s tím, jak auto poskakuje.
Stříbrným šípům v této části tratě uškodilo i rozhodnutí sáhnout po menším zadním křídle, které Hamiltona chránilo na dlouhých rovinkách. Toto Wolff však odmítá teorii, že propad Mercedesu způsobila jen volba zadního křídla.
“Myslím si, že v rychlých sekcích hraje úlohu ještě větší faktor než zadní křídlo,” zamyslel se Wolff. “Chybí nám tolik přítlaku, kolik bychom s větším zadním křídlem nezískali. S Lewisem jsme to zkoušeli (ve třetím tréninku, pozn. red.), ale něčemu tady nerozumíme.”
“Víme, že máme malé zadní křídlo. Kompenzujeme jím naši ztrátu v zatáčkách, ale v těch rychlých ztrácíme veškerý čas na kolo,” dodal třetinový majitel Mercedesu.
Pokoušet se kompenzovat nedostatek přítlaku zadním křídlem není efektivní. Každý bod přítlaku, který stáj získá nasazením většího zadního křídla, přichází s penalizací v podobě aerodynamického odporu. Tento odpor je mnohem větší, než když se vám podaří najít stejně mnoho bodů přítlaku třeba úpravami podlahy.
Mercedes čeká množství hodin tvrdé práce. “Z těchto dvou víkendů se toho můžeme hodně naučit. Musíme sklánět hlavy, pustit se do analýz, pochopit to a zlepšit se. Je zřejmé, že máme před sebou hodně práce, ale tyto těžké dny vás posilují. Všichni jsme odhodláni dostat auto do lepší formy. Těšíme se na to, že se v Austrálii vrátíme silnější,” doplnil.