logo F1zpravy.czF1online.sk

V pytli za Hamiltonem jsem nic nezískal, vysvětluje Alonso

Fernando Alonso
© X/Aston Martin
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík9. 3. 2024

Večer vysokých rozestupů mezi týmovými kolegy. Júki Cunoda nadělil Danielovi Ricciardovi téměř půl sekundy, Alex Albon porazil Logana Sargeanta o asi čtyři desetiny a tradičně si připsali vysoké výhry v interním porovnání Max Verstappen a Fernando Alonso. Španělský matador navázal na svou bahrajnskou kvalifikační magii, v Džiddě předvedl smrtící kombinaci rychlosti a chytrosti a nakonec odstartuje z druhé řady.

Abychom vás však neochudili o přesné číslo, Fernando byl v Q3 o 726 tisícin sekundy rychlejší než Lance Stroll. Kanadský závodník zatím ukazuje, že v zimě neukrojil z Alonsovy převahy ani kousek. Ačkoliv málokdo očekává, že se Kanaďan „El Nanovi“ vyrovná, sedm desetin je přece jen příliš, i když kanadský závodník možná měl nějaké technické problémy.

„Jsem velmi spokojený. Přede mnou se mě zde novináři třikrát ptali, jestli jsem zklamán (pravděpodobně kvůli malé ztrátě na druhé místo, pozn. red.), což mě překvapilo, protože nemůžeme být zklamáni z umístění ve druhé řadě,“ řekl Fernando Alonso po skončení kvalifikace televizi Sky.

„Před pěti dny v Bahrajnu jsme podle mého viděli, že jsme pátý nejrychlejší tým za McLarenem, Ferrari, Mercedesem a Red Bullem, zatímco teď jsme přímo mezi nimi alespoň v porovnání na jedno kolo, což jsou pro nás skvělé zprávy. Potřebujeme to však potvrdit v sobotním závodě,“ pokračoval Alonso.

„V Bahrajnu jsme byli také rychlí na jedno kolo, ale ne moc dobrí v závodním tempu. Udělali jsme pár změn, abychom to zlepšili. Uvidíme, jestli to pomůže,“ dodal dvojnásobný mistr světa.

Ačkoliv jsme byli všichni ohromeni jeho chytrostí ve slipstreamu za Hamiltonem před závěrečným pokusem, podle slov samotného Alonsa tím ve skutečnosti nic nezískal. Před poslední zatáčkou totiž musel čekat na průjezd Hamiltona, čímž mu vychladly pneumatiky.

„Věděl jsem, že je to těsné a nechtěl jsem mu překážet v poslední zatáčce, tak jsem si řekl, že je lepší ho nechat jít. Moje pneumatiky trochu vychladly, což nebylo ideální v brzdění do první zatáčky a podle mě jsem tam ztratil desetinu sekundy, ale nějakou desetinu jsem získal jízdou ve slipstreamu, takže nakonec se to navzájem vykompenzovalo,“ řekl Alonso.

A může v sobotu skončit na pódiu? „To by bylo další obrovské překvapení, protože si myslím, že v Bahrajnu jsme viděli naši skutečnou pozici. Zůstáváme nohama na zemi, víme, že se potřebujeme zlepšit ve všech oblastech, ale po dnešku tento výsledek bereme. V Bahrajnu jsme byli rychlí na jedno kolo, stejně tak zde v Džiddě, ale až v sobotu nás čeká skutečný test. Kdyby se nám podařilo dostat na pódium, byl by to skvělý signál před zbytkem sezóny,“ řekl Alonso.

Jeho týmový kolega Lance Stroll byl opět málo výřečný. Svou desátou příčku a ztrátu sedmi desetin na týmového kolegu odůvodnil „nějakými problémy“ se svým Aston Martinem. Nebyl schopen vysvětlit, co přesně se stalo, ale faktem zůstává, že v Q1 byl o tři desetiny rychlejší než v Q3.

„Měli jsme v Q3 nějaké problémy, prostě jsme měli problémy. Musíme se na to podívat, protože po Q1 jsme nedokázali zrychlit. Nejsem si jistý, co se stalo,“ řekl Stroll televizi Sky. „Uvidíme, co můžeme dokázat v sobotu. Bude to dlouhý závod s vysokou degradací pneumatik.“

Související zprávy

Diskuze