logo F1zpravy.czF1online.sk

Nejsme klonem Red Bullu, ohrazuje se Cunoda

Daniel Ricciardo
© Getty Images/RB Content Pool
Tomáš Masár
Tomáš Masár25. 2. 2024

Předsezónní testy naznačily, že je tým z Faenzy před začátkem sezóny v o něco lepší formě než loni. Proč je tomu tak je snad všem jasné: Italský celek prohloubil spolupráci s mateřským Red Bullem, který disponuje takovým know-how, jako žádný jiný z týmů. Co však není jasné, je, zda spolupráce těchto dvou stájí nepřesáhla „rámec zákona“. Podle Júkiho Cunody určitě ne. Japonec říká, že změny na monopostu VCARB 01 nejsou až tak markantní, jak by se na první pohled mohlo zdát, a naznačuje, že si „béčko“ Red Bullu oproti loňsku polepší výsledkově jen nepatrně.

Cunoda, který se zasloužil o většinu loňských bodů AlphaTauri, tlumí přehnané očekávání a přízvukuje, že i když si juniorský tým Red Bullu v roce 2024 zřejmě o něco polepší, do hry o přední příčky s největší pravděpodobností nezasáhne.

„Od loňského roku se toho moc nezměnilo – akorát se auto řídí o něco lépe,“ uvedl pilot RB. „Existují videa, ve kterých říkám, že bylo na autě provedeno mnoho změn. Lidé si tato videa pochopitelně šíří mezi sebou, ale je to podvrh, nic takového jsem nikdy neřekl. Lidem naopak adresuji, aby neměli velká očekávání.“

Přestože je spolupráce mezi RB a Red Bullem užší než za dob AlphaTauri, případně Toro Rosso, Cunoda trvá na tom, že monoposty VCARB 01 a RB20 mají toho společného jen pramálo.

„To, že se změnil název týmu, neznamená, že se (výrazně) změnilo i samotné auto,“ říká Cunoda, který dodává, že podobnost monopostů RB a Red Bullu je jen nepatrná a vše se pohybuje v mezích předpisů.

„Všechno se to děje v rámci pravidel. Naše auto se z aerodynamického hlediska na Red Bull neponáší, vyvíjeli jsme ho sami, takže jsme nezávislý tým, který v tomto směru nemá s Red Bullem co do činění,“ uzavřel 23letý Japonec.

Související zprávy

Diskuze