logo F1zpravy.czF1online.sk

Alonso by se měl začít třást. Stroll má “pár nápadů”, jak se k němu přiblížit

Lance Stroll
© Aston Martin AMR24 (X/Aston Martin)
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík13. 2. 2024

Jezdecká dvojice Aston Martinu patřila v minulé sezóně k těm nejméně vyrovnaným. Je třeba říci, že výkony Lance Strolla stály tým nemálo bodů, což se v závěrečné honičce s McLarenem ukázalo jako rozhodující. Kanadský závodník získal o 132 bodů méně, což je jen těžko obhajitelné. Do nové sezóny tak může vstoupit s jediným cílem…

Zatímco Alonso stál na pódiu osmkrát, Stroll ani jednou; zatímco Alonso bojoval v celkovém hodnocení s jezdci jako Hamilton, Leclerc, Norris nebo Sainz, Strollovi zdatně sekundovali jezdci Alpine; zatímco Alonso ohromoval svým jezdeckým uměním, Stroll ohromoval svou neochotou odpovídat na otázky novinářů nebo útokem na svého trenéra v Kataru.

Veřejnost a fanoušci vám však odpustí jakékoliv výstřelky, když si je obhájíte výkony na trati. Bohužel, kromě začátku sezóny, kdy statečně závodil i se zlomenými zápěstími, Stroll loni ničím neohromil. V tomto roce tak má co napravovat.

Na otázku, co mu loni chybělo ve srovnání s týmovým kolegou, kanadský závodník odpověděl: „Určitě nějaká rychlost. Fernando byl prostě rychlejší. Mám tedy pár nápadů, na kterých zapracuji, pár věcí, které v tomto směru určitě potřebuji zlepšit.“

„Kromě toho, i když nerad používám slovo štěstí, ale loni nás postihlo mnoho smůly, což podle mě věci ještě ztížilo. Když jsme se v minulé sezóně dostali do boje o dobré pozice, často nás postihly technické problémy. Pár věcí nám nešlo naproti. Chceme však nadále stavět na úspěších z minulé sezóny,“ řekl Stroll.

Kanaďan podle vlastních slov prozkoumal všechny oblasti, aby se v novém ročníku ukázal v lepší formě. Kromě toho, tým prý při vývoji nového monopostu odvedl skvělou práci a Lance věří, že inženýři dokázali odstranit slabiny jeho předchůdce.

„Z nového monopostu jsem strašně nadšený,“ prohlásil Stroll. „Snažíme se stavět na loňském autě, které bylo určitě velmi dobré, minimálně ze začátku sezóny. Na některých tratích byly slabiny monopostu výraznější a jako tým jsme se trápili mnohem více. Lidé v továrně pracovali opravdu tvrdě, aby stavěli na základech z minulého roku, odstranili slabiny a také zlepšovali přednosti loňského auta.“

Související zprávy

Diskuze