logo F1zpravy.czF1online.sk

Alonso: Myslel jsem si, že kontrakt s McLarenem v roce 2007 bude můj poslední

Fernando Alonso
© Twitter/Aston Martin
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík4. 1. 2024

Za posledních třicet let vystoupili na pódium ve Formuli 1 jen tři čtyřicátníci. Tento sport byl kdysi klubem starších džentlmenů, ale tyto časy jsou už dávno pryč. Dnes musí být pilot Formule 1 mladý, fit a dokonale motivovaný překonat úskalí. Někteří s tím však nemají problém ani po čtyřicítce.

Fernando Alonso je stále hladový a motivovaný. Aston Martin umožnil španělskému matadorovi znovu ochutnat pódiové šampaňské a dokonce i pomýšlet na vítězství. Dvojnásobný šampion je jen třetím mužem za posledních třicet let, který stál na stupních vítězů se „čtyřmi křížky“. Před ním se to ve Valencii v roce 2012 podařilo Michaelovi Schumacherovi a ještě v roce 1986 v Detroitu Jacquesovi Laffitovi.

Když posloucháme Fernanda Alonsa dnes, často máme pocit, že má tah na branku a motivaci dvacetiletého. Při těchto výkonech přitom nikoho ani nenapadne, že by měl uvolnit místo mladším. „V novém roce uvidím, jak se budu cítit po 24 velkých cenách. Když budu mít pocit, že už nepodávám výkony, které od sebe očekávám, jako první zvednu ruku. Ten okamžik však ještě nepřišel,“ prohlásil Alonso pro Auto Motor und Sport.

„Když jsem v roce 2007 podepsal tříletý kontrakt s McLarenem, myslel jsem si, že to bude má poslední smlouva,“ řekl Fernando, který má za sebou neuvěřitelných dvacet sezón ve Formuli 1. Dnes je pilotem týmu s velkým potenciálem a nikdo neví, jakou bude mít Aston Martin výkonnost v roce 2024.

„Pokud mám být upřímný, před začátkem sezóny jsem očekával, že na bodech skončím v 80 procentech závodů, do Q3 se dostanu v 50 nebo 60 procentech případů a když budu mít štěstí, možná se jednou dostanu na stupně vítězů. Se dvěma Red Bully, dvěma Mercedesy a dvěma Ferrari na trati se pódium zdálo jako nesplnitelný úkol,“ prohlásil Alonso.

V tomto roce však nebylo všechno krásné. Aston Martin se po fantastické první třetině sezóny začal trápit a bylo to cítit i od Fernanda, kterému postupně mizel úsměv a dobrá nálada. „Po Mexiku jsme mnohé věci pochopili mnohem lépe,“ řekl o pravděpodobně nejhorším víkendu týmu v sezóně Alonso.

„Tyto auta jsou hůře pochopitelné, protože zpětná vazba pro jezdce už není tak jasná. Někdy není vyvážení monopostu správné a vy skončíte třetí. Jindy se v autě cítíte komfortně a skončíte na čtrnáctém místě. Odfiltrování jednotlivých faktorů určitého chování je dnes mnohem složitější. V minulosti jste mohli mnohem přesněji určit, zda problém způsobila aerodynamika, zavěšení nebo pneumatiky,“ dodal.

Související zprávy

Diskuze