Neweyho dělila půlhodina od přestupu do Ferrari. Horner ale vyrukoval s něčím, co změnilo hru
Před časem jsme vás informovali o tom, že po Adrianu Neweym se v roce 2014 zajímalo Ferrari, přičemž samotný designér se tomuto přestupu naprosto nebránil. To, že se tento přestup téměř uskutečnil, jste ale zřejmě nevěděli. Zakročit musel až Christian Horner, a to doslova a dopismena v hodině dvanácté. Newey byl už totiž jednou nohou v Maranelle, avšak šéf Red Bullu vyrukoval s něčím, čímž přiměl dlouholetou oporu týmu z Milton Keynes vybalit si kufry.
Legendární designér stál při všech dosavadních úspěších Red Bullu, včetně posledních třech titulů Maxe Verstappena. Nechybělo ale moc a čtyřašedesátiletý Angličan mohl už bezmála dekádu hájit barvy týmu z Maranella, který se na začátku turboéry pokoušel získat Neweyho stůj co stůj.
Proti byl však Christian Horner, který si uvědomil, že pokud bude chtít přebít nabídku italské stáje, bude muset vyrukovat s něčím, co Hornerovi vyrazí dech. A tak Brit Neweymu pět minut po dvanácté přislíbil, že mu umožní navrhnout vlastní silniční automobil.
„Poté, co jsme v letech 2010, 2011, 2012 a 2013 čtyřikrát za sebou opanovali šampionát, došlo k masivní úpravě motorů. Náš dodavatel motorů (v té době Renault, pozn. red.) zcela minul cíl, což zapříčinilo odchod Sebastiana Vettela. Stejně tak měl k odchodu našlápnuto i Adrian Newey – dělilo ho od toho asi jen půl hodiny,“ prozradil v podcastu DRS Christian Horner.
„Ferrari o něj tvrdě usilovalo a přislíbilo mu celý svět. Řekli mu: ´Budete si žít jako v Holywoodu, létat každý den z továrny do Monaka, neplatit žádnou daň, bude vám umožněno navrhnout vlastní silniční auto …´ Podařilo se mi ho však přesvědčit, aby zůstal. Řekl jsem mu: ‘Pokud budeš chtít, umožníme ti navrhnout vlastní silniční auto!’ On se mě zeptal: ‘Jak?’ Odvětil jsem: ‘Nemám ponětí, ale určitě najdeme nějaký způsob.´”
Splnit Neweymu slib se Hornerovi podařilo nakonec za pomoci Aston Martinu, se kterým udržoval Red Bull ještě před několika lety poměrně úzké vazby. Ze spolupráce designéra Red Bullu a britské automobilky vzešel hypercar Aston Martin Valkyrie, jehož majitelem je například takový Fernando Alonso.
„Díky spolupráci, kterou jsme měli s Aston Martinem, jsem zašel za jejich generálním ředitelem a řekl jsem mu: ´Máme pravděpodobně nejlepšího designéra všech dob. Jste skvělá značka a auto financovat sice nebudeme, ale bylo by rozumné ve věci spolupracovat. K této dohodě došlo doslova v hospodě v Anglii. Umožnilo to Adrianovi naplnit jeho ambice a udržet ho v týmu,“ dodal Horner.