logo F1zpravy.czF1online.sk

Norris vysvětlil, proč v roce 2023 ani jednou nevyhrál: Rozhodli drobnosti

Lando Norris
© Twitter/McLaren
Tomáš Masár
Tomáš Masár6. 12. 2023

Jezdí znamenitě, získává pódia, ale na nejvyšší stupínek ne a ne vystoupit. Řeč je o Landovi Norrisovi, kterého od vítězství v uplynulé sezóně dělili mnohdy jen vteřiny. O tom, proč zvítězit nedokázal, více prozradil v podcastu F1 Nation.

Norris předváděl zejména v druhé polovině sezóny výkony jako z velké knihy. Získal celkem sedm pódií, na pravidelné bázi zdolával týmového kolegu Oscara Piastriho a po Maxi Verstappenovi zaknihoval v druhé části šampionátu vůbec nejvíce bodů.

Přesto všemu se z vítězství v závodě netěšil ani jednou. Nejblíže měl k triumfu v Brazílii a Kataru, ale chyběla mu pověstná desatina či dvě na kolo. „Myslím si, že Brazílie a Katar byli závody, kde jsem měl k vítězství nejblíže,“ vyslovil se v podcastu F1 Nation šestý muž nedávno skončeného šampionátu. „Špatně jsem si nepočínal ani v Suzuce.“

„Na co jsem doplatil? Na maličkosti,“ objasnil důvod, pro který mu vítězství uprchlo mezi prsty. „Nechyběla mi půl vteřina na kolo, ale možná jedna desetina, respektive jedna a půl desetiny na kolo. Taková byla naše ztráta, kterou budeme muset smazat.“

Za největší slabinu letošního McLarenu MCL60 Norris označil nedostatečnou „kondici“ v pomalých zatáčkách. „Podle mého názoru zaostáváme pro nedostatečný výkon při nízkých rychlostech, ale i pro jízdní vlastnosti auta,” poznamenal.

„Když jedete na 99,9%, auto se zprávě úžasně. Jakmile však jedete na sto procent, je konec hry. Rovněž nemůžeme jít ani na 98%, protože následně nebudeme dost rychlí. Musíte jezdit v tomto malém rozsahu, což je ale velmi náročné,“ vysvětlil Norris.

Přestože McLaren má stále kam postupovat, se ze všech týmů na startovním poli zlepšil v průběhu ročníku 2023 snad nejvýrazněji. Soupeře o čtvrté místo v Poháru konstruktérů v podobě Aston Martinu v závěru sezóny lehce předjel a to, že měl tým z Wokingu jednoduše ve všech ukazatelích navrch, připustil narovinu i ambasador britské značky Pedro de la Rosa.

„Bojovali jsme s nimi až do poslední chvíle,“ utrousil někdejší závodník McLarenu, Sauberu či HRT. „Ale po startu (v Abú Dhabí) jsme věděli, že pokud nedojde k žádnému incidentu a ze závodů neodstoupí, bude je porazit nesmírně těžké. Nepotřebovali jsme jen jedenáct bodů, ale dvanáct, protože měli na kontě více druhých míst než my, a tedy lepší výsledky.“

„Celkově odvedli lepší práci, gratuluji jim. V příštím roce se musíme vrátit silnější. Je neuvěřitelné, o kolik se v časech na kolo v průběhu sezóny zlepšily, specificky po updatech v Rakousku a Silverstone. Jejich auto se závod od závodu zlepšovalo, domnívám se, že ve vývoji byli v tomto roce (jasně) nejlepší,“ doplnil de la Rosa.

Související zprávy

Diskuze