logo F1zpravy.czF1online.sk

Verstappenovci v Abú Dhabí už jen hledali, co by ještě mohli překonat

F1 Grand Prix of Abu Dhabi
© ABU DHABI, UNITED ARAB EMIRATES – NOVEMBER 26: Race winner Max Verstappen of the Netherlands and Oracle Red Bull Racing poses for a photo with his team in parc ferme during the F1 Grand Prix of Abu Dhabi at Yas Marina Circuit on November 26, 2023 in Abu Dhabi, United Arab Emirates. (Photo by Mark Thompson/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202311260266 // Usage for editorial use only //
Milan Kubala
Milan Kubala26. 11. 2023

Max Verstappen je jako v počítačové hře, ve které všechno viděl, všechno vyhrál a všechno prošel, a tak si za cíl dává různé výzvy, které by ještě mohl překonat. Před poslední závodní nedělí v roce si tak naplánoval, že by mohl ještě zdolat metu 1000 odjetých kol na čele závodu. Co si Holanďan vzal do hlavy, to se mu i podařilo.

V této sezóně platilo, že když Max Verstappen získal pole position, tak ostatní se už vítězných nadějí mohli předem vzdát. Závod v Abú Dhabí nebyl výjimkou. Aby se v Red Bullu alespoň trochu zabavili, vymysleli si, že obětují i ideální strategii, aby dosáhli milníku 1000 odjetých kol na čele v sezóně.

„Dnešním cílem bylo vyhrát. Druhým cílem bylo dostat se na 1000 kol ve vedení,“ prozradil Max Verstappen v rozhovoru pro F1 TV. „Můj inženýr to pozorně sledoval. Proto jsme zůstali na trati co nejdéle, jak se dalo, aby nikdo jiný příliš nenatáhl svůj stint a nevzal nám příliš mnoho kol ve vedení. Podařilo se nám to.“

Max Verstappen skutečně absolvoval první pitstop mezi posledními. Výrazněji ho natáhl jen Júki Cunoda a poprvé v kariéře se dostal do čela velké ceny, ale i on se ve 22. kole vzdal pozice lídra.

Jak to nakonec dopadlo? Statistici po šachovnicové vlajce vypočítali, že sám Max Verstappen v této sezóně vedl 1003 závodních kol. To je stejně mnoho jako v roce 1988 vedly oba McLareny dohromady; to je sezóna, ve které Ayrton Senna a Alain Prost v monopostu MP4/4 ovládli všechny velké ceny až na tu v Itálii.

I přesto Verstappen tvrdí, že před nedělí si nebyl úplně jistý svými vyhlídkami. „Do závodu jsem vstupoval s tím, že jsem nevěděl, co mám čekat. Neodjel jsem žádný pořádný dlouhý stint. V úvodním stintu jsem jen zjišťoval, jaké máme možnosti. Na začátku jsem byl opatrný, abych na to netlačil až příliš.“

„Naštěstí na konci stintu se mi podařilo vytvořit si menší náskok, ale zdálo se, že gumy jsou dost citlivé. Doufal jsem, že půjdu na jeden pitstop, ale zdálo se to být těžké,“ poznamenal. Závod na jeden stint by mu téměř garantoval překonání vytoužené mety, ale jen za předpokladu, že by to gumy zvládly.

„Po první zastávce jsme nasadili tvrdou směs a všechno jsme začali mít více pod kontrolou. Stále jsem se vzdaloval autům za námi. Krok za krokem jsem navyšoval náskok,“ doplnil k závodu.

Sebastian Vettel po mistrovské sezóně 2013 a devíti vítězstvích v řadě velmi moudře poznamenal, že takové chvíle si musíte užívat, protože nikdy nevíte, kdy a zda se ještě zopakují. I Maxovi Verstappenovi je jasné, že napodobnit takový rok bude přímo nemožné.

„Celá sezóna byla neuvěřitelná, je to neskutečné. Už ani nevím, co mám k tomu říct,“ pokračoval šťastím celý bez sebe. „Byla to i zábava vedle těch výkonů. Vím, že zopakovat něco podobného bude velmi těžké. Samozřejmě, že se budeme snažit dosáhnout něco takového, ale zvládnout to bude pořádná dřina.“

Související zprávy

Diskuze