logo F1zpravy.czF1online.sk

Hülkenberg poslal Haasu další tvrdý vzkaz: Soupeři nás brutálně předjeli

Nico Hulkenberg
© X/Haas
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík28. 11. 2023

Nikdo nechce skončit poslední, ale někdo musí. Letos zůstal pověstný černý Petr týmu Haas a je třeba říci, že vzhledem k skromnému a pomalému vývoji americké stáje takový výsledek málokoho překvapil. Když inženýři konečně nějaký upgrade nasadili, nepřinesl podle Nica Hülkenberga žádný pokrok. Německý závodník se na konci sezóny několikrát opřel do svého týmu a výjimkou nebyla ani Velká cena Abú Zabí.

Začátek roku byl ještě poměrně slibný a Haas se pohyboval v okolí nejlepší desítky, získal pár bodů a zásluhou Nica Hülkenberga se pravidelně ukazoval v Q3. Německý matador exceloval v rakouském sprintu a blížil dokonce k pódiu, ale tento okamžik zároveň ohraničil pád Haasu. Od Silverstone získali chlapci z Banbury a Maranella jediný bod a spadli na poslední místo Poháru konstruktérů.

Před Velkou cenou Las Vegas se tým odhodlal k nečekanému kroku a umožnil jezdcům, aby si vybrali, zda chtějí jezdit s novým monopostem, který stáj přivezla do Austinu, nebo zvolí starý koncept. Ten se nezměnil v podstatě od začátku sezóny a Nico Hülkenberg s ním dokázal postoupit v Abú Zabí až do Q3, zatímco Magnussen vypadl s novým autem už v Q1.

„Nemyslím si, že mezi oběma auty existují velké rozdíly,“ poznamenal německý závodník před novináři v dějišti posledního závodu sezóny. „V Las Vegas jsem měl pocit, že nový balík je s nastavením na nízký přítlak lepší než starý. Tento víkend jsem měl v kokpitu celkem dobrý pocit, zatímco Kevin nebyl moc spokojený.“

„Obě auta jsou velmi podobná, ale to samo o sobě nestačí. Vylepšení mají monopost vylepšit a vyřešit některé z vašich problémů. Bohužel, to se nestalo,“ konstatoval Hülkenberg.

Je tedy zřejmé, že Haas čeká v průběhu zimní přestávky mnoho práce. Tým nabral během této sezóny nemalou ztrátu a vývoj se podle všeho ubíral nesprávným směrem. Na otázku, zda je třeba změnit něco konkrétního, Hulk odpověděl: „Musíme tvrdě pracovat, protože chci, abychom se zlepšili. Musíme se zvednout a odvést lepší práci.“

„Náznaky přicházely již v počáteční fázi sezóny, ale tehdy nám to ještě prošlo, protože i ostatní se trápili. Když se jim to podařilo učesat a přivezli skutečná vylepšení, tehdy jsme na to začali opravdu doplácet,“ říká Hülkenberg.

„Druhá polovina sezóny byla opravdu náročná. V podstatě jedinou příležitost zabodovat přinesl Singapur, ale ani tu jsme nevyužili (Magnussen tehdy skončil desátý, Hülkenberg třináctý, pozn. red.). Kromě toho jsme nikdy neměli tempo na body, dokonce i když vypadlo hodně soupeřů, byli jsme příliš daleko. Není to ideální a musíme to zlepšit,“ dodal Hulk.

Před mikrofony německé Sky Deutschland šel ještě dále, když při otázce na problémy Haasu vyslal svému týmu jasný vzkaz. „Ukázal jsem, že nové auto není rychlejší. To je docela jednoznačně problém. Je to zpráva pro naši továrnu, pro inženýry a mechaniky. Příští rok to musíme udělat jinak. V této sezóně náš vývoj ustrnul a soupeři nás brutálně předjeli. To byl náš problém,“ prohlásil Hülkenberg.

Související zprávy

Diskuze