logo F1zpravy.czF1online.sk

Marko po prohrané 500-eurové sázce: Nevěřil jsem

F1 Grand Prix of Belgium
© SPA, BELGIUM – JULY 30: Red Bull Racing Team Consultant Dr Helmut Marko and the Red Bull Racing team look on at the podium celebrations during the F1 Grand Prix of Belgium at Circuit de Spa-Francorchamps on July 30, 2023 in Spa, Belgium. (Photo by Francois Nel/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202307300488 // Usage for editorial use only //
Milan Kubala
Milan Kubala26. 11. 2023

Na světě asi ani neexistuje větší fanoušek Maxe Verstappena než sportovní poradce Red Bullu Helmut Marko. Proto bylo překvapením, když se s Christianem Hornerem vsadil o to, že Nizozemec v kvalifikaci skončí jen ve druhé řadě. Nyní si již uvědomuje, jaká to byla chyba.

Christian Horner se Maxovi Verstappenovi pochlubil svou 500-eurovou výhrou hned po jeho posledním kvalifikačním kole. Vtipkoval, že vyhrát nad Markem a takto z něho vymámit nějaké peníze je jako “dostat tele z jalové krávy”.

„Nikdy jsem nevěřil, že bychom se do toho v kvalifikaci takto dostali. V posledním tréninku jsme ztráceli půl sekundy jen v posledním sektoru, takže svým způsobem to byla i motivace,“ prozradil na okraj svých předkvalifikačních úvah Helmut Marko pro motorsport.com.

Rakouského byznysmana tato prohraná sázka nebude mrzet. „Christian řekl první řada, já jsem řekl, ne, druhá řada. Prohrál jsem, ale jsem velmi rád, že naši inženýři odvedli fantastickou práci a správně to doladili, a že Max nakonec podal takový výkon. Měl jsem vědět, co je Max zač!“

Marko nakonec připustil, že musí dát za pravdu Verstappenovi a jeho slovům o tom, že při sázce se není radno postavit proti němu. „Bohužel má pravdu,“ odpověděl i tak spokojený.

Alfa a omega současné F1 je práce s pneumatikami. Red Bullu v kvalifikaci pomohly i chladnější teploty, ale červení býci to nepovažují za hlavní důvod jejich zlepšení.

„V jednom sektoru jsme ztráceli půl sekundy. Neměli jsme žádnou přilnavost, auto bylo chvíli nedotáčivé, chvíli přetáčivé,“ popsal problémy Red Bullu, s kterými se bylo třeba vypořádat. „Samozřejmě, že teploty nám pomohly, ale hlavní je, že jsme změnili ty správné nastavení bez ztráty maximálky, protože ne všichni byli přesvědčeni o tom, že budeme na čele. A předjíždění je velmi důležité, takže maximálku potřebujete.“

Související zprávy

Diskuze