logo F1zpravy.czF1online.sk

Russell doplatil na šalamounské pravidlo. Komisaři mu udělili trest

F-Cn7P1WMAAiB57
© Twitter/George Russell
Milan Kubala
Milan Kubala3. 11. 2023

George Russell se po pátku možná těšil na to, že bude startovat alespoň ze šestého místa, ale komisaři mu vzali i tuto malou radost. Za porušení předpisů ředitele závodu se v neděli propadne o dvě příčky. Brit tedy klesne ze šesté pozice na osmou.

Z jeho trestu budou profitovat Lando Norris a Carlos Sainz, kteří v pátek nenaštvali ředitelství závodu ani komisaře. Je však třeba uznat, že ředitel závodu Niels Wittich vydal opravdu šalamounský rozkaz, který zejména na okruhu v Sao Paulu zvyšuje riziko nehod při výjezdu z boxů.

Co se vlastně stalo? Po vyčkávání jezdců v boxové uličce, které jsme viděli na posledních velkých cenách, se ředitelství závodu rozhodlo v pravidlech udělat pořádek. Od GP Sao Paula tedy platí, že v boxech již není dovoleno zbytečně zpomalovat nebo zastavovat, pokud si někdo chce vytvořit prostor za autem před sebou.

Nově to smí dělat až za boxovou uličkou tak, že se bude držet co nejvíce vlevo, aby po pravé straně mohla projít ta auta, která se nechtějí zdržovat.

Interlagos má však výjezd koncipovaný dosti nestandardně, protože se vlní mezi dvěma bariérami. Vznikají tak nepřehledné situace, které mohou vést až ke kolizím. Například Maxovi Verstappenovi nechybělo mnoho a skoro narazil do převodovky Sergia Péreze. Zachránil se tím, že vyjel až na trávník. Výjezd tu navíc není obzvlášť široký, takže bychom mohli argumentovat, že pokyn ředitele závodů bezpečnost podniku spíše snížil než zvýšil.

“Aby se předešlo situacím, jaké se vyskytly v Mexiku, pokyny ředitele závodu pro toto podujatí zahrnují také specifickou pasáž o tom, že jít pomalu na výjezdu z boxů a vytvořit si mezeru je povoleno před čarou SC2,” vysvětlují okolnosti Russellova případu komisaři. “Avšak, jezdec se při tom musí držet co nejvíce vlevo, jak je to možné, aby ostatním umožnil projít po pravé straně.”

George Russell tento bod nedodržel a “nedržel se úplně nalevo”. “Důsledkem je, že následující auta ho nedokázala předjet, jak to bylo zamýšleno v instrukcích ředitele závodu. To je jasným porušením formulace a myšlenky bodu 14 pokynů ředitele závodu.”

Související zprávy

Diskuze