Podle Russella hrozí další diskvalifikace. Alonso si problémy soupeřů všímá již od Baku
V Brazílii je na programu další sprintový víkend, který opět prověří analytické schopnosti inženýrů. Podle George Russella totiž hrozí, že po závodě kontroly podlah odhalí jisté odchylky od pravidel podobně, jak se to stalo v Austinu.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc se po závodě v USA dozvěděli nepříjemné zprávy. V této sezóně však nemusí být poslední, kdo bude z nedělního závodu vyloučen. Jelikož i na Interlagosu mají týmy k dispozici jen jeden trénink, nastavit světlou výšku a odpružení monopostů tak, aby se deska podlahy neobrousila pod požadovanou hranici 9 mm, bude tvrdý oříšek.
“Bude to opravdu náročné,” prohlásil George Russell před startem víkendu v Brazílii. “Při sprintových víkendech je to opravdu velký problém. Jak jsme řekli v Austinu, když jsme skončili trénink, věci jsme si zkontrolovali a neviděli jsme žádné opotřebení desky. Mysleli jsme si, že jsme v pořádku.”
Tato slova tak úplně nekorespondují s tím, co po víkendu řekl Toto Wolff. Podle šéfa Mercedesu stáj měla mít jistou rezervu, ale celkově to mělo být s podlahou “na hraně”. Russellova vyjádření znějí jinak.
“Když pak došlo k menší změně větru, do auta jsme poprvé natankovali 100 kil paliva, několik kol jsme odjeli v provozu a několik bez něj, tak jsme se na skutečně hrbolatém okruhu ocitli v nečekaných problémech,” pokračoval vítěz loňského závodu v Sao Paulu. “Pokud mám říci pravdu, na takovéto trati by se některé týmy mohly opět ocitnout ve stejné situaci. Patří to ke sprintovým víkendům.”
Zatím jsme však žádné diskvalifikace neviděli. Je to způsobené jen hrbolatým charakterem okruhu v USA? Ne nutně. Když prozkoumáme technické zprávy delegáta FIA, zjistíme, že během sprintových víkendů se deska podlahy nekontrolovala velmi často.
V Ázerbájdžánu si inspektoři FIA posvítili na desky George Russella a Estebana Ocona. Na Grand Prix Belgie a Kataru je nekontrolovali vůbec, no a co se týče Velké ceny Rakouska, nemáme žádné informace. FIA měla zřejmě tak plné ruce práce s kontrolováním potenciálních 1200 porušení traťových limitů, že zapomněla zveřejnit zprávu z technické kontroly.
Podle Fernanda Alonsa budou týmy tentokrát o něco opatrnější. Někteří si však byli problémů s opotřebením desky vědomi již dávno, vysvětluje. “Při tomto sprintovém formátu je pro všechny dost těžké vyladit monopost. Musíte pracovat s určitými rezervami.”
“V Baku to byl Alpine, který musel startovat z boxové uličky, protože si uvědomili, že možná nesplní pravidla,” připomněl porušení parc fermé v podání Estebana Ocona, jehož deska byla nakonec také kontrolována. “V Spa pak oba Red Bully zvolňovali při jízdě přes Eau Rouge, protože si mysleli, že by s tím mohli mít problém.”
“A pak v Austinu bylo zkontrolováno pár aut, ale mnohé další nebyly zkontrolovány, zda také nejsou nelegální. Myslím si, že tady budou všichni o něco konzervativnější,” zakončil nakonec zkušený Španěl.