logo F1zpravy.czF1online.sk

Hill upozorňuje na znepokojivou Leclercovu statistiku – nejvíce pole positions bez zisku titulu

Charles Leclerc
© Scuderia Ferrari Press Office
Tomáš Masár
Tomáš Masár25. 10. 2023

Charles Leclerc je co do zisku pole positions čtvrtým nejúspěšnějším závodníkem na startovním roštu. Na rozdíl od takových Lewise Hamiltona, Maxe Verstappena a Fernanda Alonsa má však na kontě jen minimum vítězství a přesně nula prvenství v šampionátu, což podle Damona Hilla svědčí o dvou věcech: Monačan je sice skvělým kvalifikantem, který dokáže z „průměrného“ monopostu vymáčknout vždy maximum, ale pro neschopnost Ferrari, jehož závodní tempo je oproti kvalifikačnímu dlouhodobě mizerné, dokáže na sobotu navázat jen zřídka.

Leclerc skončil v USA po startu z pole position až šestý, a to hlavně díky Ferrari, které mu alternativní jednozastávkovou strategií takřka hodilo klacek pod nohy. Aby toho nebylo málo, po diskvalifikaci za nadměrné zbroušení desky v podlaze přišel i o těch nesmírně vydřených osm bodů.

Damon Hill navíc upozorňuje na to, že nejde o jednorázový, ale dlouhodobý problém, vždyť Leclerc dokázal z 21 pole positions proměnit ve vítězství pouze čtyři. V čem hledat příčinu? No přece v nedostatečném závodním tempu týmu z Maranella, jehož monoposty požírají jedny pneumatiky za druhými.

„Leclerc má na kontě více pole positions, než měl jakýkoliv jiný jezdec, který nebyl mistrem světa,“ vyjádřil se pro podcast F1 Nation mistr světa z roku 1996. „V tomto ukazateli se vyrovnal mistrům světa, ale na rozdíl od nich titul (ještě) nezískal.“

„Je velmi rychlý na jedno kolo – pokud se mu podaří pokus – ale nikdy to nedotáhne do konce (nevyhraje nedělní závod, pozn. red.),“ poznamenal Hill, který však následně okamžitě dodal, že za to nenesie zodpovědnost samotný jezdec, ale závodní tempo Ferrari, které se tomu kvalifikačnímu obvykle nikdy nevyrovná.

„Vůbec mu to nedávám za vinu,“ řekl. „Důvod, proč získal pole position, je ten, že z auta dokáže vytěžit maximum,“ vysvětlil.

„Není však tak rychlý během celého závodu, a to kvůli špatnému managementu pneumatik (s nímž Ferrari už léta zápasí). V tom je problém. Ve Ferrari by nezískali žádné pole positions, nebýt Charlese, který auto vždy vymáčknul do poslední kapky,“ uzavřel Hill.

Související zprávy

Diskuze