logo F1zpravy.czF1online.sk

Domenicali napsal GPDA děkovný dopis, podle Čoua byl na kolegy „strašidelný pohled“

Valtteri Bottas
© XPB/Sauber Media Hub
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík19. 10. 2023

Pohled na předpověď počasí před Velkou cenou USA by obvykle věštil velmi horký víkend. Po katarské zkušenosti však budou třicítky během celých tří dnů v Austinu jako posadit se do lednice. I když bude v Texasu skutečně teplo, rozhodně neočekáváme, že po závodě uvidíme podobné „kostlivce“ jako v Kataru.

Podnik, který nepřinesl téměř nic dobrého, tedy kromě korunovace staronového šampiona. Problémy s asfaltem, potíže s obrubníky i pneumatikami, dusno, vysoké teploty a nesmírné fyzické vypětí. Na jezdce nebyl po Velké ceně Kataru vůbec hezký pohled. Logan Sargeant závod ani nedokončil a spolu s týmovým kolegou Alexem Albonem skončili v rukou lékařů. Mnoho jezdců označilo Velkou cenu Kataru za nejnáročnější v kariéře, dokonce i starý matador Fernando Alonso je zařadil mezi tři z nejtěžších.

FIA po skončení grand prix oznámila, že provede vlastní analýzu a vydá doporučení směrem do budoucna. Ozval se i předseda Asociace jezdců grand prix (GPDA) Alex Wurz, který chce mluvit o chladicích sedačkách a nutnosti přesunout některé horké komponenty dále od kokpitu. Za FOM se problém vyřešil v podstatě sám, jelikož Katar se v příštím roce objeví v kalendáři na přelomu listopadu a prosince, kdy v této zemi panuje mnohem příznivější počasí.

Ozval se i šéf Formule 1 Stefano Domenicali, který poslal jezdcům dopis. Nebyl však otevřený, a tak jsme se o něm dozvěděli až od pilotů. „Říká se, že GPDA ocenila rychlou reakci Domenicaliho a že mezi Stefanem a Alexem Wurzem probíhá dialog na toto téma,“ uvedl portál Motorsport.com.

V Austinu o tom mluvil i pilot Alfy Romeo Kuan-jü Čou, podle kterého probíhaly v posledních dnech určité debaty. „Samozřejmě, že jsme o tom společně diskutovali, také na úrovni GPDA. Mnoho jezdců vzneslo stížnosti a padly i nějaké rady, co dělat směrem do budoucna,“ řekl čínský závodník.

„Nesmíme zapomenout, že závod byl zařazen do kalendáře pozdě a když připadl na tuto roční dobu, můžete očekávat, že v Kataru to nebude dobré. Naštěstí, všichni jsou zdraví a mohou tento víkend závodit. Byla to náročná neděle a pohled na piloty, jak leží na podlaze v místnosti jezdců a snaží se ochladit své tělo, byl dost strašidelný pro všechny,“ řekl Čou.

Mnozí se možná ptáte, jak asi vypadá rekonvalescence po takovém víkendu. Pilotům určitě pomohlo, že měli po Kataru týden volna, ale podle rodáka z Šanghaje není mnoho důvodů domnívat se, že by se někdo nedal dohromady.

„Řekl bych, že to chce nějaké dva nebo tři dny. Necítíte se unaveně, jen jste trochu mentálně vyčerpaný. Hodně jsme na to tlačili, předepsaná délka stintů se postarala o velký rozdíl, protože za normálních okolností manažujete pneumatiky, ale tam jsme na to během celýho závodu tlačili na sto procent, což s gumami Pirelli nemůžete,“ řekl Čou.

„Samozřejmě, že o tom pošleme F1 zpětnou vazbu. FOM nám už poslala nějaké dopisy, ale mám prostě pocit, že je lepší se těmto situacím do budoucna vyhnout. Nechci tím říci, že to nezvládneme a není to v našich silách, klidně pojďme do toho, ale myslím si, že je to jen vystavování lidí riziku bez dobrých důvodů,“ řekl čínský závodník.

K Domenicaliho dopisu krátce konstatoval: „Jen nám poděkoval za naši trpělivost v nedělním závodě, který byl náročný. Nic zvláštního, ale bude se o tom diskutovat, to je jisté.“

Související zprávy

Diskuze