logo F1zpravy.czF1online.sk

Aston Martin si uvědomuje sílu McLarenu, ale čtvrtého místa se vzdát nehodlá: Budeme bojovat

Fernando Alonso
© LAT Images/Aston Martin
Tomáš Masár
Tomáš Masár18. 10. 2023

McLaren se v posledních několika závodech raketovým tempem dotahuje na soupeře před ním – konkrétně Aston Martin. Zatímco tým z Wokingu se těší obrovské formě a je zřetelně v laufu, stáj Lawrenca Strolla je v současnosti ráda za jakýkoliv bodovaný výsledek. Přesto se tým, jehož auta se pravidelně objevují ve filmech o Jamesi Bondovi, chce poprat o celkové čtvrté místo. Prý má vše ve svých rukou a za předpokladu, že se dokáže ještě zlepšit, nemusí být nic ztraceno.

Aston Martin vstoupil do sezóny jako velká voda. V prvních osmi podnicích se těšil díky Fernandu Alonsovi až šestkrát z pódia a zdálo se, že pokud se někomu podaří v budoucnu vyzvat dominantní Red Bull, bude to právě tým se sídlem v Silverstone.

Časem však britské seskupení začalo stagnovat a brzy poté se výkonnostně propadat. V poslední době se pohybuje nejvýše na místech v druhé polovině bodované desítky, a to obvykle jen s jedním autem.

Aston Martin se prostě trápí a uvítal by závěrečný gong. Do konce šampionátu však zbývá času a závodů habadaj, a tak bude muset ještě stisknout zuby a zabrat. Udržet za sebou rozjetý McLaren však bude těžké, ale ne nemožné. Šéf týmu Mike Krack věří, že pokud bude balík vylepšení, který plánují „zelení“ nasadit v Austinu, fungovat, může Aston Martin uvažovat o udržení bramborové medaile.

„Myslím si, že osud máte vždy ve svých rukou,“ nechal se slyšet bezprostředně po Grand Prix Kataru Mike Krack. „Musíme se pokusit vylepšit auto, což neustále děláme, a poté s ním bojovat (o čtvrté místo, pozn. red.) tak tvrdě, jak to jen půjde.“

Přiznal však, že McLaren, který se již začíná ukazovat v zpětných zrcátkách Red Bullu, bude nesmírně náročné zastavit. „Musíme to ale zkusit,“ řekl Krack, který následně okomentoval Alonsovo počínání v Kataru, kde Španěl skončil po startu ze čtvrtého místa na šestém místě.

„Dařilo se nám o něco více než v poslední době, ale ne dost na to, abychom si (výrazně) polepšili,“ zhodnotil katarský závod boss Aston Martinu. „V určitém bodě jsme za sebou dokázali udržet Ferrari, ale když bylo Ferrari před námi, nedokázali jsme ho předjet.“

„Náš zlepšený výkon však nebyl žádným překvapením. Nesmíme zapomenout na to, že v kvalifikaci jsme sice zaznamenali dobrý výsledek, ale také nám smazali některé časy. Zdá se, že jsme byli na startovním roštu vysoko, ale neodráželo to na sto procent náš výkon.“

Kromě balíku vylepšení pracuje Aston Martin na vyřešení problémů souvisejících s přehříváním sedadel, na což si v Kataru stěžovali jak Fernando Alonso, tak i Lance Stroll.

„Fernando si na to stěžoval již několikrát,“ prozradil Krack. „Není to tak, že bychom s tím nic nedělali, protože v tomto ohledu jsme zaznamenali pokrok již v Singapuru, o kterém jsme si mysleli, že je z hlediska podmínek na trati mnohem náročnější, ale zřejmě extrémní podmínky panovaly i tady.“

„Pokud budou taková vedra pokračovat, začne se uvažovat o zavedení klimatizace. Máte v autě hydraulické vedení, standardizovanou řídící jednotku, všechny tyto komponenty se přehřívají. Snažíme se od těchto součástek izolovat teplo, ale nechcete zavést nějaký druh aktivního chlazení, protože to představuje další hmotnost,“ dodal Lucemburčan.

Související zprávy

Diskuze