logo F1zpravy.czF1online.sk

Alonso žádal mechaniky, aby ho polili vodou. Tým mu však nemohl pomoci

GP2317_152505_U1A2766
© Pit Stops, practice, Lusail International Circuit, GP2317a, F1, GP, Qatar Aston Martin pit stop practice
Milan Kubala
Milan Kubala9. 10. 2023

Fernando Alonso jako nejstarší pilot v startovním poli se v neděli i přes svůj věk neztratil a velkou cenu zvládl bravurně. Zatímco někteří jeho soupeři odpadali a vydýchávali těžký závod, Alonso působil dojmem, jako by právě vyšel z masážního salonu. I jemu by se však hodila pomoc od týmu.

Rodák ze španělského Ovieda dorazil do cíle poměrně osamoceně. Na deset sekund kolem něj byla trať prázdná, takže si alespoň v závěru závodu mohl trochu oddechnout. S popáleným zadkem mu to určitě přišlo vhod.

“Myslím, že nás oba s Lancem trochu trápily teploty sedadla na pravé straně. Po prvních patnácti kolech jsem už byl popálený,” prozradil Fernando Alonso, který tým žádal i o jednu neočekávanou věc. “V rádiu jsem se dokonce ptal, zda by mě mohli polít vodou nebo při zastávce něco udělat. Očividně to však není povoleno.”

Neviděli jsme tak obrázky jako z historického filmu o Formuli 1, kdy mechanici chladili piloty vědry s vodou. Dnes jsou totiž pravidla mnohem přísnější, než to bylo před několika desetiletími.

Týmy nesmí libovolně nalévat do kokpitu žádnou tekutinu ani přidávat různé předměty. Pokud by tak mechanici udělali a Alonsa vodou skutečně osprchovali, padlo by na ně podezření z pokusu o obejití pravidla o minimální hmotnosti vozu. Nedalo by se vyloučit, že takovýmto krokem by se snažili dostat monopost zpět nad předepsané hmotnostní limity. Pokud bychom však chtěli teoretizovat, možná by Španělovi mohli pomoci několika kostkami suchého ledu…

“V extrémních podmínkách se nám podařilo získat několik bodů. Tento víkend jsme byli o něco konkurenceschopnější, než jsme původně čekali, takže to vnímáme jako pozitivní překvapení. V následujících velkých cenách se však potřebujeme zlepšit,” naléhal Fernando Alonso.

McLaren si z Kataru odnáší celkem až 47 bodů. I statistika z posledních tří grand prix mluví jasnou řečí. Zatímco papájoví získali 104 bodů, Aston Martin se musel skromnit. Na svůj účet si připsal pouze třináct.

Aston Martin tahkle bitvu o čtvrté místo v Poháru konstruktérů určitě nevyhraje. “Momentálně jsou velmi silní a lepší než my. Nedá se s tím nic dělat, můžeme jen vyjádřit uznání před jejich výkony. Dostali se do formy, ale my se nesmíme vzdávat. Doufáme, že na následujících závodech zažijeme silné víkendy, možná bodujeme i s oběma auty, možná oni budou mít slabší den a my trochu navýšíme náš náskok. V tuto chvíli je to však těžké.”

Související zprávy

Diskuze