logo F1zpravy.czF1online.sk

Wolff je přesvědčen, že Verstappen neměl nic společného s „ubohým a trapným“ protestem

Max Verstappen a George Russell
© Getty Images/RB Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkvčera 15:25

Rivalita Red Bullu a Mercedesu je stále živá a velmi pikantní. Zájem druhého jmenovaného o Maxe Verstappena přitom dává celé věci dodatečné koření a je velmi zajímavé sledovat Tota Wolffa, jak balancuje na laně mezi nenávistí vůči Red Bullu a touhou získat holandského závodníka do svých služeb. Výsledkem je, že Rakušan musí ze své kritiky na adresu konkurenta vyjmout Maxe Verstappena.

Red Bull v Kanadě předvedl, co je vrcholová formulová politika. Evropské novináře, kteří museli ponocovat při pětihodinovém čekání na ortel, příliš nepotěšil a ve skutečnosti udělal reklamu Mohamedovi bin Sulajemovi, který před časem navrhoval, aby bylo podání protestu zpoplatněno a tato suma se započítávala do rozpočtového stropu.

Red Bull s protestem nejen nepochodil, ale dokonce ho sám částečně stáhl. Jelikož však pravděpodobným cílem nebylo potrestání Russella, ale naštvání Mercedesu, tento účel operace zřejmě splnila. Do nezáviděníhodné situace to dostalo i Tota Wolffa, který musel komunikačně balancovat mezi nenávistí k Red Bullu a snahou zalíbit se Verstappenovi.

„Upřímně, bylo to z jejich strany malicherné a ubohé,“ prohlásil boss Mercedesu bez obalu na premiéře filmu F1 v New Yorku. „Udělal to už v Miami a teď podali dokonce dva protesty, i když jeden později stáhli.“

„Myslím si, že FIA by se na to měla podívat, protože je to úplně přitažené za vlasy. Bylo to zamítnuto, ale závodí se na trati, vyhrává se i prohrává na trati. Jako mnohokrát předtím jsme vyhráli férově. Z jejich strany to bylo prostě trapné,“ dodal Wolff.

Mnozí věřili, že Red Bull skutečně má v rukou dobrý případ, protože v minulosti se za podobné počínání trestalo. Bylo však zřejmé, že FIA nebude ochotna měnit výsledky pět hodin po skončení pódiové ceremonie. Kromě toho, už při pětisekundovém trestu pro Landa Norrise – připomínáme, že za způsobení kolize nedostal jediný trestný bod, což mnozí považovali za skandál – bylo vidět, že komisaři mají stále problém s konzistentností při rozhodování.

Red Bull musel tušit, že nepochodí, ale nemohl si nechat ujít příležitost k podkopání morálky v táboře soupeře. Kromě toho, nikoho by nepřekvapilo, kdyby se Horner a spol. snažili vyhloubit díru mezi táborem Mercedesu a Maxe Verstappena. Tomu se však Wolff vyhnul ukázkovými komunikačními kotrmelci, když zkritizoval celý Red Bull s výjimkou holandského závodníka.

„Trvalo to pět hodin, protože… já vlastně ani nevím, na co se odvolávali, jaké nesportovní chování? Co to má být? Jak to vědí? Kdo o tom rozhoduje?“ ptá se Wolff s odkazem na zástupce Red Bullu.

„Jsem si stoprocentně jistý, že Max s tím neměl nic společného. On je závodník a nikdy by neprotestoval proti takové banalitě,“ dodal přesvědčivě boss Mercedesu.

Nič na tom, že Verstappen ve vysílačce okamžitě reportoval týmu, že Russell se za safety carem dopouští nesportovního chování a doslova na něj žaloval. „George odrazu agresivně zabrzdil,“ zahlásil Verstappen do vysílačky. Později řekl: „To je více než deset délek, podívejte.“ Následně ještě dvakrát zopakoval, že Russell opět nedodržuje maximální povolenou vzdálenost deseti délek monopostu za safety carem.

Související zprávy

Diskuze