Colapinto už v první kvalifikaci nesplnil Briatoreho příkazy, navíc dostal trest

Franco Colapinto odstartoval svou kariéru ve Formuli 1 jako z velké knihy, ale pak přišly nehody. Po přestupu do Alpinu nezažije ani počáteční úspěšné období, jelikož už v první kvalifikaci skončil v bariérách, čímž porušil jednu ze tří Briatoreho podmínek. Tím se však sobota neskončila, Argentinec navíc dostal penalizaci.
V úvodu kvalifikace jsme viděli dvě červené vlajky, i když ta po nehodě Franca Colapinta byla ve skutečnosti vyvěšena až po šachovnicové vlajce. Pilot Alpinu měl rozběhnuté své závěrečné kolo, ale už v první šikaně neodhadl šířku trati, levým zadním kolem vyjel na trávník, ztratil grip a následně i kontrolu nad monopostem, který se zastavil až v bariéře.
— f1videos (@Error20F1) May 17, 2025
Taková nehoda může výrazně narušit mladíkovo sebevědomí. Colapinto totiž nesplnil jeden ze tří úkolů, které mu vytyčil Flavio Briatore, aby si udržel kokpit „na neurčito“. „Musí být rychlý, nehavarovat a sbírat body. Toto jsou tři věci, které od něj žádám, nežádám od něj deset věcí.“
„Je to škoda. Tým odvádí dobrou práci. Auto bylo velmi konkurenceschopné,“ uvědomuje si Franco Colapinto. Pravdivost jeho slov dokázal Pierre Gasly postupem do třetí části kvalifikace. „Mezi třetím tréninkem a kvalifikací jsme zjistili, jak výrazně zrychlit.“
„Tlačil jsem na hranu. V první a druhé části tu rozhodují drobné rozdíly. Každým kolem jsem objevoval nové drobnosti. Bohužel, malá chyba mě vyšla pořádně draho. Týmu se hluboce omlouvám. V noci ho čeká hodně práce, ale jsem si jistý, že v neděli se vrátíme na trať silnější,“ doufá rodák z Pilaru.
Hodnotit kvalifikaci rozsáhleji by ani nemělo význam. Je třeba se však podívat i na pozitiva. Jedním z nich byla Colapintova rychlá aklimatizace v novém autě. „Ano, mám takový pocit. V pátek jsem nebyl v takové pohodě, ale dnes jsem si s autem rozuměl mnohem lépe. Dnešek byl nešťastný, ale auto bylo velmi rychlé. Máme dobré tempo a Pierre to ukazuje. Nevím, jestli bych se dostal do Q3, ale jsem si jistý, že v Q2 bychom získali dobrý výsledek.“
Co čeká Colapinta v neděli? Start z patnáctého místa to nebude. Komisaři mu udělili penalizaci ztráty jedné příčky za to, že ho tým vypustil do boxů ještě před zveřejněním oficiálního času restartu Q1. V Bahrajnu dostali stejný trest George Russell a Kimi Antonelli.
Gaslyho mrzí poslední pokus
Pierre Gasly si po druhé části kvalifikace od radosti zakřičel. Alpine zřejmě mohl obsadit i lepší než celkové desáté místo, ale nezvládl optimálně přípravu v poslední části, když ho v boxech předjeli všichni devíti piloti.
„Podle mě jsme odjeli dobrou kvalifikaci. Byli jsme silní v Q1, Q2, ale s třetí částí nejsem zcela spokojený,“ připustil Pierre Gasly. „V posledním kole se nám [v boxech] nepodařilo dostat do rychlého pruhu. Byli jsme až na chvostu, takže ve výjezdovém kole jsme museli jet naplno. Na začátku kola byly pneumatiky příliš horké. První sektor byl skvělý, ale pak se gumy rozpadly.“
„Musíme se zaměřit na tyto poslední detaily, protože jsme v té třetí části mohli získat i více. Pokud se však na to podívám objektivně, zejména po Miami, určitě je to krok vpřed. Dobře se na něm bude stavět,“ doplnil.