logo F1zpravy.czF1online.sk

Rob Marshall podle Verstappena velmi pomohl McLarenu: Postaral se o rozdíl

Pódium VC Austrálie 2025: Norris, Verstappen, Russell
© Martin Trenkler
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkvčera 18:35

V dnešní Formuli 1 není síla jednotlivce tak důležitá, jak tomu bylo v minulých letech. I proto se říká, že Adrian Newey může výraznou měrou pomoci Aston Martinu, ale sám ho nespasí. Nechápme to špatně, velké inženýrské a jezdecké hvězdy nadále přinášejí podstatný rozdíl a to „poslední procento“ je častokrát rozdíl mezi úspěchem a fiaskem. Přesně takovým mužem mohl být pro McLaren Rob Marshall.

Tento velmi úspěšný inženýr přestoupil v květnu 2023 z Red Bullu do McLarenu. Do nového zaměstnání přišel v lednu 2024, kdy už byl tým jasně na vzestupné trajektorii. Začátek ročníku 2024 však nebyl jednoduchý a tým potřeboval změny. Ve druhé polovině sezóny se i s přispěním Marshalla zařadil k pravidelným vítězům a získal si status nejrychlejšího auta na roštu.

Načasování může být čistě náhodné, ale i Max Verstappen se domnívá, že tato jedna změna měla zásadní vliv. „Ano, myslím si, že se postaral o rozdíl. Jasně jste to mohli vidět, když se připojil k McLarenu,“ prohlásil nizozemský šampion na margo svého bývalého designéra v Red Bullu.

Pro mnohé byl odchod Adriana Neweyho v průběhu roku 2024 důvodem sestupu Red Bullu. Sám Christian Horner však novinářům tvrdil, že problémy začaly již ve Španělsku v roce 2023. Marshall ohlásil svůj odchod z týmu koncem května 2023 a Velká cena Španělska se uskutečnila začátkem června. Samozřejmě, opět to může být náhoda, ale ne nadarmo se říká, že všechno se vším souvisí.

„V současnosti není realistické očekávat, že uděláme velký krok vpřed,“ řekl Verstappen na margo dalšího vývoje letošního monopostu RB21 a připravovaných vylepšení, která by inženýři měli nasadit. „Snažíme se však najít co nejvíce času na kolo. Těžko přesně říci, jakého zlepšení se nám podaří dosáhnout. Kromě toho, ani ostatní nesedí se založenýma rukama.“

„Teď alespoň víme, jaké jsou naše problémy. Ještě loni v Monze jsme nevěděli, kde máme hledat řešení. Dnes to víme o něco lépe, což nám dává naději, že dokážeme nasadit vylepšení a, doufejme, i zlepšit vyvážení monopostu,“ dodal Max.

Související zprávy

Diskuze