logo F1zpravy.czF1online.sk

Doohan měl po závodě problémy, z kokpitu mu museli pomáhat

Jack Doohan
© X/Alpine
Milan Kubala
Milan Kubalavčera 16:33

Několik jezdců popisovalo nedělní Velkou cenu Japonska přívlastkem „náročná“, protože pneumatiky se prakticky neničily a všichni mohli jet naplno. Nejtěžší závod má však za sebou Jack Doohan, kterému museli v parc fermé dokonce pomáhat, aby se vůbec dostal ze svého kokpitu.

Na palubních záběrech z parc fermé jsme mohli sledovat Australanovy problémy, když se nedokázal podepřít levou rukou a vytáhnout se z auta. Pilotovi Alpinu musel nakonec pomoci mechanik a podpíral ho i jeho předchůdce Esteban Ocon.

Doohana očividně ještě trápily následky tvrdé nehody z druhého tréninku. Když se k těmto bolestem přidalo vyčerpání z 53 závodních kol, snadno mohlo dojít i k dost nebezpečné situaci. Piloti musí být z bezpečnostních důvodů schopni se dostat z kokpitu během pár vteřin, ale je otázkou, zda by to Doohan ve svém stavu zvládl, například v případě, kdyby se jeho monopost ocitl v plamenech.

Formule 1 se nyní přesouvá do Bahrajnu, takže Jack Doohan bude mít pár dní, aby se dal dohromady. „Těchto pár dní mezi závody budu odpočívat a obnovovat síly. Těším se však na to, když se vrátím na rošt v Bahrajnu, kde budou opět panovat zcela jiné podmínky.“

Doohanovi pár dní volna určitě prospěje. Za své nedělní snažení se totiž nedočkal žádné odměny a do cíle dorazil až na patnácté příčce. „Stavili jsme na agresivní strategii,“ připomněl taktiku soft-hard, přičemž u mechaniků se zastavil po patnácti kolech. „Byla to však nejlepší příležitost posunout se dopředu, ale z pohledu celkového závodního času asi nebyla optimální.“

Australan si během závodu polepšil o čtyři pozice. „Podařilo se nám zrealizovat undercut, což bylo skvělé, ale do cíle nám zbývalo 25 kol. Byl jsem v náročné situaci po stránce životnosti pneumatik, protože po výjezdu z boxů jsem na to strašně tlačil.“

O současné pneumatiky Pirelli je třeba v úvodních kolech příkladně pečovat. Doplatil na to v závěru. Carlos Sainz ho předjel čtyři kola před koncem. Doohan dorazil do cíle v čele DRS vláčku.

„V Číně jsem nasbíral cenné zkušenosti, takže být obtěžován 25 kol nebylo pro mě ničím novým,“ zažertoval si Doohan na margo toho, že se v neděli musel zejména bránit. „Tohle jsou pro mě cenné zkušenosti.“

„Carlose na nových softech jsem nedokázal udržet za sebou, což mě trochu mrzí, ale udržet za sebou Hulka, Lawsona a Ocona bylo fajn. To byla ta auta, na která mi vyšel undercut. S tím musím být spokojen,“ uzavřel pilot Alpinu.

Související zprávy

Diskuze