Verstappenovi se líbí představa návratu motorů V10, Sulajemovi však vzkázal ještě něco

Ve Formuli 1 se obnovila diskuse o návratu velkých a hlučných motorů. Tyto debaty vítají fanoušci s nadšením, ale je třeba rozlišit, zda se jedná o skutečný plán, nebo politický populismus. Přesně na to upozornil i Max Verstappen, který vzkázal Mohamedovi bin Sulajemovi a spol., aby diskuse vedli za zavřenými dveřmi.
Jako první s tím přišel Stefano Domenicali, po něm i Mohamed bin Sulajem. Těžko říct, jak vážně to mysleli. Christian Horner však naskočil na vlak nadšení jako další, ale ani v jeho případě nemáme absolutní jistotu, že usiluje o dobro sportu, nikoli budoucí výsledky svého týmu.
Prezident FIA totiž toto téma přednesl v době, kdy vrcholila kritika na federaci za vysoké tresty za nadávání a diktátorské praktiky ve vedení orgánu. Horner se zase připojil v době, kdy se spekuluje o problémech Red Bull Powertrains při vývoji pohonné jednotky pro rok 2026. Trochu selského rozumu vnesl do diskuse Max Verstappen, který vzkázal všem zúčastněným stranám, aby místo veřejného nadšení raději zasedli za jednací stůl.
„Určitě si myslím, že je to velmi hezký nápad,“ prohlásil čtyřnásobný mistr světa. „Zda je to možné nebo ne, to je zcela odlišný příběh. Vždy jsem považoval za lepší nevykřikovat všechno možné na veřejnosti, ale raději udržet věci za zavřenými dveřmi – to by bylo lepší pro všechny.“
Ten se zjevně nenechal „opít rohlíkem“ v době, kdy se po paddocku, a hlavně mezi jezdci, šíří všeobecná nedůvěra a kritika na adresu FIA za její postupy. Hlavně nadávání je pro Maxe citlivým tématem, protože loni dostal jeden z nejbizarnějších trestů, jaké jsme ve Formuli 1 viděli za dlouhá léta. Dá se očekávat, že nadávání bude tématem i v této sezóně, přestože jezdci jsou zatím klidní a na veřejnosti nepodnikli žádné konkrétní kroky.
„Je to hodně peněz,“ řekl Verstappen o minimální výši pokuty 40 tisíc eur za nadávání. „Upřímně si však myslím, že dávat něco takového do pravidel není nevyhnutelné, stačí trochu zdravého rozumu.“
„Kromě toho bych byl raději, kdybychom se místo toho soustředili na jiná témata, například zlepšení bezpečnosti nebo celkové výkonnosti monopostů. Považuji to tedy za trochu zbytečné,“ řekl o nových trestech za nadávání čtyřnásobný mistr světa.
„Je to komplikované téma. Já se vždy podělím o svůj názor. Jak říkám, podle mě to trochu přehnali a nebylo nutné, aby to takto plně sepsali do pravidel,“ dodal Verstappen.