Verstappen: Pouze oranžový tým může bojovat o titul

Do startu víkendu v Austrálii zůstává poslední týden. Týmy naplno zařezávají ve svých továrnách, aby do dějiště prvního závodu dorazily v nejlepší možné formě. Podle Maxe Verstappena se však už nyní dá očekávat jedno: Do nového ročníku vstoupí nejlépe McLaren a Red Bull nebude moci počítat s bojem o vítězství v Albert Parku.
S příchodem nového ročníku se množí i mediální povinnosti jezdců. Maxe Verstappena dnes čekala tisková konference na akci televize Viaplay, na které měl prezentovat své dojmy z předsezónních testů a očekávání od blížícího se startu sezóny.
V odpovědi na otázku, kolik týmů může letos bojovat o titul mistra světa, prezentoval svého jasného favorita. „V této chvíli jen jeden, a ten tým je oranžový,“ řekl Max Verstappen s odkazem na McLaren. „Samozřejmě, je to velmi pěkná barva, ale nás pořád čeká práce. Myslím si, že i ostatní týmy chtějí vidět nějaká zlepšení, takže v tuto chvíli je to jediná stáj, která je jasně vpředu.“
Už data z druhého dne testů naznačovala, že McLaren by mohl mít výhodu. Týmy měly následně více prostoru pro přezkoumání dat a zdá se, že závěry se shodují s tím, co si padok myslel bezprostředně po skončení předsezónní části ročníku.
„Čeká nás práce. Podíváte-li se na dosahované časy, myslím si, že McLaren je favorit,“ pokračoval Verstappen, který velmi opatrně hodnotí formu svého týmu. „V našem případě ani všechno nefungovalo hladce, ale na druhé straně máme nějaké nápady, jak bychom se mohli zlepšit. Trávím také spoustu času na simulátoru, například včera jsem byl na něm spolu s týmem.“
Verdikt je však poměrně jasný. „Nemyslím si, že budeme schopni ucházet se o vítězství v Melbourne, ale doufám, že během pár závodů se dokážeme zlepšit.“
Technický ředitel Pierre Waché již zcela otevřeně přiznal, že měl o něco větší očekávání. Monopost se určitě podařilo zlepšit, ale ne v takovém rozsahu, jak se technici v Milton Keynes po zimě nadějeli. Dohnat zameškané budou muset balíčky vylepšení v úvodní části roku.
„Samozřejmě, že nikdy to není dostatečně dobré. V Bahrajnu jsme asi měli o trochu větší očekávání, přestože až po testech máte více času přelouskat si data,“ přikývl obhájce jezdeckého titulu. „Pak dospějete k jistým závěrům. Myslím si, že v Melbourne dokážeme věci více optimalizovat než v Bahrajnu, ale jak jsem řekl, některé potřebujeme zlepšit.“
Loni byly velkým problémem Red Bullu nerovnosti, hrboly a obrubníky a zdá se, že do jisté míry by to mohlo platit i letos. V každém případě Verstappen již konstatoval, že nemůže to být horší než před rokem, což stále platí.
„Po stránce vyvážení mám pocit, že je to celkově lepší v nájezdu do zatáčky a uprostřed ní. Na druhé straně stále máme problémy s obrubníky a nerovnostmi. Tyto věci nepatří mezi naše přednosti a potřebujeme na nich pracovat. Netřeba o tom vždy mluvit vnějšímu světu, ale na mnoha setkáních se o tom diskutuje,“ konstatuje Verstappen.
Totož platí o nedotáčivosti, která ho velmi trápí. Když je totiž auto nedotáčivé, pilot umí toho udělat velmi málo. Na druhé straně přetáčivý monopost má potenciál být rychlejší za předpokladu, že jej jezdec dokáže udržet na uzdě. Na margo nedotáčivosti tak se smíchem dodal: „I to by mohlo být lepší.“