logo F1zpravy.czF1online.sk

Jen pár lidí by ho přesvědčilo vrátit se do F1. Smedley prozradil, proč Vasseur patří k nim

Frédéric Vasseur
© SF Press Office
Milan Kubala
Milan Kubaladnes 17:12

O kvalitních inženýrech není ve Formuli 1 nikdy nouze. Rob Smedley, který po letech sbírání zkušeností ve Ferrari či Williamsu z Formule 1 odešel, stále dostává nabídky. V padoku je ovšem jen pár lidí, pro které by chtěl pracovat. V nejnovějším rozhovoru prozradil, proč by přikývl na nabídku Freda Vasseura, který je podle jeho názoru vynikajícím šéfem.

Rob Smedley opustil Formuli 1 po sezóně 2019, kterou strávil ve Williamsu. Následně pracoval přímo pro Formuli 1 a v roce 2020 založil novou motokárovou sérii s cílem zpřístupnit tento sport talentovaným závodníkům a dětem i z méně bohatých rodin.

A přestože spolu s Ferdim Porschem, potomkem jedné z legend automobilového průmyslu, pracují na rozšiřování svých motokárových šampionátů, nadále sleduje Formuli 1. Proto se objevil v podcastu Red Flags, kde mluvil nejen o svém projektu, ale také prozradil, že o něj stále mají zájem týmy v F1.

Mluvil zároveň i o svém bývalém týmu, ve kterém byl kdysi závodním inženýrem Felipeho Massy. Vyzdvihl Vasseurovy vůdcovské schopnosti a jeho zásluhy na tom, že se Ferrari stává ideálním zaměstnavatelem.

„Freda mám rád a pro Freda si vždy najdu čas. Líbí se mi, co dělá,“ rozpovídal se Rob Smedley. „Nevím, jestli to nazvete štěstím nebo neštěstím, že stále dostávám nabídky od týmů ve Formuli 1, ale mým barometrem je vždy otázka, kterou si kladu: Šel bych pro ně pracovat?“

Sám by doporučil přestup do Ferrari. „Když se na někoho podívám, pomyslím si: Šel bych pro něj pracovat? Ve skutečnosti se nenajde mnoho lidí, u kterých bych to udělal, ale Fred je jedním z nich. S Fredem bych šel pracovat, protože Freda znám osobně, ale dobře bychom vycházeli i v pracovním prostředí.“

„Je velmi přímý a přináší s sebou velkou dávku pokory. Zároveň je velmi inteligentní, ale také velmi odzbrojující. Myslím si, že toto jsou dobré vlastnosti top manažera v prostředí, ve kterém jste pod obrovským tlakem – on totiž dále nestupňuje ten tlak,“ zdůraznil 51letý Brit.

Úkolem šéfa týmu je chránit své lidi před vlivy zvenčí, což se Vasseurovi daří. Namísto toho, aby se inženýři ve Scuderii báli dělat odvážná rozhodnutí, on je k tomu povzbuzuje — jak sám říká, chce-li být tým v F1 úspěšný, nesmí se bát udělat chybu. Inženýři však v posledních letech žili v neustálém strachu, že po selhání jim vedení okamžitě ukáže dveře, což mělo negativní vliv na progres stáje. Při práci totiž volili krátkodobá řešení, která však nevedla k titulům, pouze k záchraně svého místa.

„Více tlaku nepotřebujete,“ pokračoval Smedley. „Špičkoví lidé ve Formuli 1, kteří jsou v ní úspěšní, nepotřebují více a více tlaku na svých bedrech. Už i bez něj jste v prostředí, kde cítíte ohromný tlak. Pokud jste navíc ve Formuli 1 úspěšným člověkem, nikdo nemůže být větším kritikem vaší práce než vy sami. Proto nepotřebujete nikoho zvenčí, kdo by vás dostával pod větší tlak, to je jen negativismus.“

„Já si myslím, že Fred odvádí v tomto směru dobrou práci a demonstruje to, stará se o lidi. Nestačí totiž o něčem takovém jen mluvit, musíte to i fyzicky ukazovat. Když jste ve vedení týmu, reálně vás musí vidět, že se o lidi staráte.“

„Nemůžete říct, že tady nebudeme obviňovat jeden druhého, a pak někoho vyhodíte dveřmi. Tak to nefunguje. Musíte říct: ‚Tady nebudeme házet vinu jeden na druhého. Když to zbabreme a někdo bude muset nést zodpovědnost, obviňujte mě, já to mám řídit. Pokud dnes toto potřebujeme vybavit, dejte to na vinu mně, já to řídím, a teď se můžeme pustit do skutečného řešení problému,‘“ popsal, jak podle něj vypadá práce ve zdravě nastaveném týmu.

Vasseur je zárukou toho, že se tým nebude muset bát udělat chybu a bude cítit oporu ve svém šéfovi. „Myslím si, že Fred je dobrý v tom, jak pečuje o své lidi, bere to na sebe. Je však velmi inteligentní a ví, co je třeba udělat pro vybudování úspěšného týmu v F1. Byli byste překvapeni, ale ne každý šéf týmu ví, co je třeba udělat pro postavení úspěšného týmu v F1.“

Související zprávy

Diskuze