logo F1zpravy.czF1online.sk

Genesis vstoupil do Le Mans, ale koketoval i s F1

Genesis GMR-001
© X/Genesis USA
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkvčera 13:35

Do Formule 1 směřuje General Motors jako další automobilka. O nejvyšší motoristickou třídu je dnes nevídaný zájem i přes přetrvávající obavy na automobilovém trhu. Motoristický sport se může stát platformou, ke které se budou značky obracet možná i za účelem zisku. Nejnovějším do party se stala společnost Genesis, výrobce luxusních automobilů Hyundai.

Není to jen Formule 1, obrovskému zájmu automobilek nadále čelí také vytrvalostní šampionát. V Le Mans se to automobilkami přímo hemží a přibývají další. WEC se stalo jakousi levnou náhradou za Formuli 1 s velkým potenciálem. Zdejší vývoj otevírá poměrně široké možnosti bez nutnosti ohromných investic.

Touto cestou se vydal i Genesis. Jihokorejská společnost před několika dny představila hyperauto GMR-001 a v roce 2026 se chce zapojit do bojů v Le Mans. Tomu však předcházely hloubkové analýzy a výběr cesty, kterou se značka chce vydat. Na radaru prý měli Korejci i Formuli 1.

Luc Donckerwolke, kreativní ředitel Hyundai Motor Group a automobilové značky Genesis, uvedl, že i když má společnost v řadách několik bývalých představitelů F1, včetně bývalého šéfa týmu Cyrila Abiteboula, rozhodla, že sportovní automobily jsou pro ni v současnosti vhodnější.

„Samozřejmě, když jsme diskutovali o výkonnosti a možném zapojení do motoristického sportu, s klíčovými lidmi se zkušenostmi v motorsportu a ve Formuli 1, mluvili jsme i o F1. Rozhodli jsme se však pro vytrvalostní závod. Až budoucnost ukáže, jestli to bylo správné,“ řekl Donckerwolke.

„V první řadě máme misi a tou misí je WEC. Za pár let se opět můžeme setkat a znovu otevřít diskusi, ale v současnosti je jasné, že naší misí je vytrvalostní závod,“ vzkázal Donckerwolke.

Ten také vysvětlil, jaké výhody skrývá WEC, které by automobilka nevytěžila z Formule 1. „V první řadě je to vztah k autům na trati, který je mnohem bližší, ale také veřejnost a publikum. Říkali jsme si, že vytrvalostní závod je kompatibilní i s hodnotami naší značky. Nechtěli jsme někam přijít a dělat to stejným způsobem jako všichni ostatní,“ pokračoval kreativní ředitel Hyundai.

„Máme roboty Boston Dynamics a naším cílem je usnadnit život našim lidem na trati prostřednictvím robotů. Je toho hodně, co chceme aplikovat, nechceme jen marketingový nástroj, myslíme to vážně a chceme dodat našemu sportovnímu programu dodatečnou hodnotu,“ dodal Donckerwolke.

Související zprávy

Diskuze