logo F1zpravy.czF1online.sk

Množství odchodů z Red Bullu není běžné, tvrdí Steiner

Monoposty Red Bullu, ilustračné
© Mark Thompson/X/Red Bull
Milan Kubala
Milan Kubala14. 10. 2024

Podle Helmuta Marka není třeba panikařit nad tím, že se několik lidí rozhodlo opustit Red Bull. Tento odliv mozků označil za normální proces obměny, s čím však zcela nesouhlasí Günther Steiner. Bývalý šéf Haasu vnímá aktuální situaci v Red Bullu jako nestandardní. Lidé se sice v týmech skutečně obměňují, ale ne tak náhle a intenzivně jako v Milton Keynes.

Zatím poslední dominová kostka, která již spadla, nese jméno Will Courtenay. Z hlavního stratéga Red Bullu se v průběhu roku 2026 stane sportovní ředitel McLarenu, což je další rána pro červené býky.

„Dříve či později v Red Bullu nezůstane nikdo! Kanceláře budou zívat prázdnotou,“ prohlásil v podcastu Red Flags Günther Steiner, který byl kdysi sám zaměstnancem Red Bullu. „Willa znám, strávil tam dlouhou dobu. Myslím, že na začátku jsem ho zaměstnal já.“

Jeho odchod nevnímá pozitivně. „Je to nepříjemná věc. V Red Bullu neviděl progres a dostal nabídku na pozici sportovního ředitele McLarenu, kterého nemají, a Andrea Stella nechce dělat všechno sám.“

„Will je pro ně dobrou posilou. Zná to tam, zná strategie i sportovní pravidla. Red Bull beztak restrukturalizuje a možná nebyl součástí jejich plánů. Takové věci se v F1 stávají, ale Red Bull určitě nebude silnější, když ho budou opouštět lidé jako Will,“ upozornil devětapadesátiletý Ital.

Pokud Courtenay bude dohlížet i na strategické oddělení McLarenu, „papájoví“ se mohou těšit, že se o něm v budoucnu bude mluvit čím dál méně. Cílem každého stratéga v týmu by totiž mělo být, aby se v tisku nezmiňoval téměř vůbec.

„Red Bull dělá nejméně chyb. Když je strategie správná, málokdy o ní slyšíte. Doslechnete se o ní jen tehdy, když je chybná,“ připomněl Steiner. „V Red Bullu k těm chybám dochází zřídka a Will je toho součástí. On tomu šéfuje. Nevím, jestli stratégové budou pracovat pod Willem jako sportovním ředitelem v McLarenu. On však ví, jak na to. Pomůže jim. McLaren není strategicky nejsilnější.“

McLaren si na Courtenayův příchod ještě bude muset počkat, protože neukončuje smlouvu předčasně, ale s Red Bullem setrvá až do jejího vypršení. V Milton Keynes je to potěší, protože odchodů začíná být hodně.

„Je toho o něco víc, než je normální,“ vnímá odliv mnohem vážněji než například Helmut Marko. „Kolik lidí odešlo loni? Žádný. Letos odcházejí všemi směry. Seznam těch lidí je dlouhý. A je to i psychologické, někteří tam strávili dlouhou dobu.“

Zaměstnanci prý mohou cítit, že loď se pomalu potápí, a tak toho chtějí využít. „Když někdo odchází, řekne si: ‚Tohle bude pro mě dobrý krok. Půjdu pryč, dokud mám ještě vysokou hodnotu, protože posledních pět let jsem byl v nejlepší stáji.‘ Tehdy máte hodnotu. Pokud byste čekali příliš dlouho a tým už by nebyl tak silný, vaše hodnota by klesla.“

Dvojice nejpovolanějších — Christian Horner a Helmut Marko — stále drží kormidlo, což je pozitivní. Budou však muset nabrat nový vítr do plachet. „Kapitán je pořád na palubě, jsou tam s ním i inženýři. Pierre Waché je stále na palubě a je velmi dobrý. Opět to přebudují s mladšími talenty. Šanci dostanou ti, kteří by jinak odešli. Když odcházejí lidé z vedení, do hry se dostanou další.“

„I po odchodech mohou být stejně dobří, případně i lepší. To nelze předpovědět, musíte to jen zjistit. Mnoho pozic však umí obsadit interně,“ nepochybuje Steiner.

Související zprávy

Diskuze