Piastriho přirovnávají k Prostovi: Vidím pár podobností
Oscar Piastri si ve Formuli 1 dělá dobré jméno. Na jeho adresu se ze všech stran hrnou slova chvály. Nejnověji ho Bernie Ecclestone označil za „kouzelného chlapce“, ale kromě toho je často přirovnáván k Alainovi Prostovi. Mladý Australan přiznal, že na tom něco bude.
Bernie Ecclestone je známý tím, že Alaina Prosta považuje za nejlepšího jezdce všech dob. Pokud tedy osobnosti z padoku přirovnávají Oscara Piastriho právě ke čtyřnásobnému mistru světa, tak je to velká poklona.
„Taková přirovnání mi lichotí, zejména proto, že Alain patří k nejúspěšnějším jezdcům našeho sportu,“ potěšil se Oscar Piastri, kterého vyzpovídal magazín Auto Motor und Sport. „Když závodil, já jsem ještě ani nebyl na světě, takže neznám celý příběh, ale z toho, co jsem o něm slyšel a četl, tak mezi námi skutečně vidím jisté podobnosti.“
„Prostův jezdecký styl se vyznačoval jemností a uhlazeností. Svou práci dělal velmi precizně. Totéž vidím i sám na sobě,“ prozrazuje rodák z Melbourne, který Prosta i osobně zná. „Když jsem byl ještě v Alpine, tak jsem si s ním párkrát povídal. Mluvit s ním bylo nesmírně zajímavé a dal mi i pár tipů.“
Alain Prost byl známý tím, že se během kariéry vyhýbal nehodám. Eddie Jordan na něj vzpomínal jako na jezdce, který i v trénincích či kvalifikaci odjel vždy minimální potřebný počet kol, které ho připravily na zbytek víkendu a stačily na dobrý výsledek. Čím méně kol totiž odjel, tím byla menší šance nehody.
Sám Prost o sobě říkal, že nikdy nejezdil za hranicemi svého monopostu, ale nejvýše na 99,9 procenta. V době, kdy o výsledcích rozhodovala i spolehlivost, to bylo výhodné. Oscar Piastri však konstatuje, že v tomto směru se už od Prosta odlišuje.
I když se Piastri nehodám úspěšně vyhýbá, k závodění přistupuje jinak než Prost. „U mě to tak není. V současnosti musíte jezdit na limitu. Jsem si jistý, že to souvisí i s monoposty. Když jezdil Prost, auta byla mnohem méně spolehlivá a nebyla tak bezpečná. Když jste tehdy zajeli za limit, mělo to mnohem vážnější důsledky než dnes. Naše auta jsou o něco stabilnější.“
„V každém případě byste neměli jezdit naplno a přejíždět přes obrubníky v každém kole. Dnes je to o tom, že limit potřebujete trefit velmi přesně. Pokud ho podlezete o desetinu, jedete příliš pomalu. Pokud to přeženete, pneumatiky vás potrestají. Hranice je velmi úzká,“ poznamenal australský závodník.