logo F1zpravy.czF1online.sk

Colapinto o své nehodě: Byla to začátečnická chyba

Alex Albon
© X/Williams
Milan Kubala
Milan Kubala13. 9. 2024

Franco Colapinto byl hozen do hluboké vody. Okruh v Baku nenabízí jezdcům tolik prostoru pro chyby jako například Monza a mladý Argentinec se o tom už sám přesvědčil. Ze své nehody si však nic nedělá a říká, že to byla prostá nováčkovská chyba.

V prvním tréninku jsme viděli tři červené vlajky, přičemž o jednu z nich se postaral Williams. Franco Colapinto zaváhal ve čtvrté zatáčce, kde si zničil celou levou stranu monopostu. „Bariéry jsou tak blízko a jsou tak tvrdé!“ prohlásil stále dobře naladěný mladík.

„Ještě nikdy jsem takhle nevrazil do bariéry. Byla to nehoda v nízké rychlosti, ale i jistá zkušenost. Je to pro mě nový okruh a vlastně všechno je pro mě nové. Byla to začátečnická chyba,“ připustil náhradník za Logana Sargeanta.

„Kromě toho jsme měli velmi dobrý druhý trénink. Hrdiny dnešního dne jsou mechanici, museli odvést ohromné množství práce. Neměli ani oběd, stále jeli na plný plyn a před druhým tréninkem dali auto dohromady. Ohromilo mě to a byl jsem také rád, že jsem si tím prošel v tak rané fázi víkendu a postupně si mohl vracet sebevědomí,“ poděkoval svému týmu.

Chyba se může stát a v trénincích jsme viděli množství žlutých vlajek. Havaroval dokonce i Charles Leclerc a Maxe Verstappena zachránilo štěstí. Colapinto si uvědomoval, že po nehodě se musel otřást a pokusit se dostat do pohody.

„Byla to malá chyba, která vás tady přijde draho,“ poznamenal Colapinto. „Byla to menší chyba než ta z první části kvalifikace v Monze, ale s vážnějšími následky. Máme dobré auto a s přibývajícími koly se cítím komfortněji. Těším se na zítřek.“

Dobré umístění v tréninku body ještě nikomu nepřineslo. Colapinta může těšit, že byl tak blízko svému týmovému kolegovi, ale on se tím neutěšuje. Chce pokračovat v tvrdé práci. „Koncentrujeme se na kvalifikaci a závod. Musím nadále pracovat a snažit se pochopit, jak je to s přehříváním a degradací, ale máme ještě spoustu času, abychom na tom zapracovali. Je třeba pokračovat a pochopit tyto věci. Je to proces a jsou to teprve moje druhé závody, navíc na novém okruhu. Byl to těžký začátek, ale podle mě odvádíme dobrou práci.“

X/Williams

Albon zápasí s brzdami

Alex Albon v pátek nehavaroval, takže jeho příprava na zbytek víkendu probíhala o něco hladčeji, ale v kvalifikační simulaci byl stejně rychlý jako Colapinto. Dvojici dělila jen zanedbatelná jedna setina vteřiny.

Na kvalifikační kolo má totiž všechno velký vliv. I drobné odchýlení od ideálního nastavení může jezdce stát spoustu času na kolo. „Bojujeme se svými vlastními problémy, s chováním auta a pocity,“ vysvětluje Alex Albon.

„Na tomto okruhu je to velmi citlivé. Přilnavost je nízká, pneumatiky klouzají a přehřívají se. Pirelli stanovilo vysoké tlaky pneumatik, takže si nemůžete dovolit klouzání, které rychle zničí pneumatiky. Je to pak takové kontrolované ostré kolo. Není to zábavné, ale všichni jsme na jedné lodi. Uděláme pár změn, protože dnes jsme nebyli moc spokojeni s tím, jak se auto chovalo zejména na hrbolech. Pokud nám to pomůže, bude to dobrý krok vpřed,“ zamyslel se thajsko-britský jezdec.

Následně zdůraznil i jednu konkrétní oblast, ve které má problémy se svým monopostem. Je jí chování auta na brzdách. Williamsu se však mezi prvním a druhým tréninkem podařilo odstranit několik nedostatků.

Tým z Grove věří, že ještě má prostor pro růst. „V této chvíli nejsme dost rychlí na nejlepší desítku, ale auto rozhodně není dokonalé. Musíme změnit spoustu věcí. Pokud v noci přijmeme správná rozhodnutí, nebude to tak zlé a snad zabojujeme o první desítku.“

Související zprávy

Diskuze