logo F1zpravy.czF1online.sk

Waché přirovnal Verstappena k Rogeru Federerovi či Michaelu Jordanovi

Max Verstappen
© Getty Images/RB Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík14. 8. 2024

Jak bude historie hodnotit kariéru Maxe Verstappena? Minimálně z pohledu na čísla se již zařadil mezi největší velikány historie Formule 1. Bude však jednoho dne považován za jednoho z nejlepších sportovců všech dob? Podle technického ředitele Red Bullu Pierra Wachého k tomu má všechny předpoklady.

Nizozemský závodník směřuje jistým krokem za svým čtvrtým titulem mistra světa, čímž by v historických tabulkách vyrovnal Alaina Prosta a před ním by zůstali už jen Juan Manuel Fangio, Lewis Hamilton a Michael Schumacher. Něco takového nedokážete „jen“ díky rychlému autu.

„Je jako všechny sportovní legendy,“ prohlásil technický ředitel Red Bullu Pierre Waché, kterého cituje Crash.net. „Někteří lidé dokáží věci, které nikdo jiný nezvládne. Nevím, jak nebo proč to dělá, ale dokáže to. Je jako Roger Federer nebo Michael Jordan. Tito lidé dokáží věci, kterých jiní nejsou schopni.“

„Jezdec ovládá auto a Max ho řídí jako nikdo jiný. V první řadě má dostatek mozkové kapacity, takže kromě řízení monopostu se dokáže soustředit také na analýzu věcí, které potřebuje a chce. Poskytuje nám zajímavou zpětnou vazbu, protože jezdí s autem na hraně, jak to nikdo jiný nedokáže,“ vysvětlil Waché.

Ale co Sergio Pérez? V posledních měsících se nelze ubránit dojmu, že mexický závodník nejen ohrožuje šance Red Bullu na titul v Poháru konstruktérů, ale jeho výkony a výsledky v podstatě znamenají, že tým má na trati jen jedno auto. Technický ředitel týmu však trvá na tom, že zpětná vazba obou pilotů je velmi užitečná.

„Zpětná vazba obou jezdců je velmi důležitá při vývoji i péči o auto, protože postavit rychlý monopost v podstatě není náročné,“ prohlásil francouzský inženýr.

„Těžké je postavit rychlé auto, které jezdec zároveň dokáže používat. Pokud bych v autě seděl já, nedokázal bych z něj dostat výkonnost. S monopostem zacházíte tak specificky, že je důležité i to, jak jej jezdec používá,“ vysvětlil Waché.

Související zprávy

Diskuze