logo F1zpravy.czF1online.sk

Hyundai se podle Abiteboula zajímá o F1, ale ještě na ni není připraven

Thierry Neuville, Hyundai
© X/Hyundai Motorsport
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík7. 8. 2024

Projeví další automobilky zájem o vstup do Formule 1? Příklady Alpinu, Audi či General Motors působí spíše odstrašujícím způsobem a je sporné, zda nedávný zájem výrobců automobilů a nových týmů nezalepil oči Liberty Media. Měl by náš sport nadále dělat všechno pro to, aby přilákal velké značky? Jeden nemalý zájemce se ozval, ale jeho příchod prý nemáme očekávat v krátkodobém horizontu.

I když je zájem o Formuli 1 mezi automobilkami největší za dlouhá léta, příklad týmu Alpine, který uzavírá své motorové oddělení, by měl pro všechny sloužit jako výstraha. I projekt Audi má při dosavadním pohledu daleko od pohádky a spojení General Motors s Andrettim je také neúspěšné, ale ze zcela jiného důvodu.

Přesto je Formule 1 svou popularitou, sledovaností a ekologickými cíli nadále atraktivní pro velké automobilky. Podle šéfa jejího sportovního oddělení Cyrila Abiteboula pečlivě zkoumá situaci i korejský Hyundai, který s Thierrym Neuvillem momentálně vede jezdecký i týmový šampionát WRC.

„Sledujeme to,“ přiznal Abiteboul. „Jsme globální značka. Pokud připočítáte i automobilky Kia a Genesis, tak jsme s prodejem sedmi milionů aut třetí největší automobilka na světě. Máme potřebnou hloubku, dopad na marketingovém trhu i finanční krytí, abychom mohli expandovat.“

„Pro nás jsou při působení v motorsportu klíčové zlepšení našeho produktu a nové technologie. Když se v těchto oblastech objeví cokoli, zvážíme to, ale zatím jsme se nerozhodli. Soustředíme se na WRC, chceme zde vyhrát a zbytek je součástí pokračujících diskusí,“ dodal Abiteboul.

Ten má za sebou dlouholeté a nepříliš úspěšné působení ve Formuli 1, přestože příklad továrního týmu Renault, kterému šéfoval, ukazuje, že v této stáji to nemá jednoduché žádný šéf. Cyril vedl také Caterham v době jeho předsmrtných křečí. Pocit nedokončené práce by tedy mohl být velmi silný, ale na otázky ohledně největší motoristické třídy odpovídá zatím rezervovaně.

„Myslím si, že na Formuli 1 nejsme připraveni,“ přiznal Abiteboul. „F1 má vlastní svět, takže pokud se nechcete stát pouze sponzorem – o to nemáme zájem, protože jsme velmi autentičtí a nechceme platit účty za jiné – tak potřebujeme mít pod kontrolou technologie. Proto je jasné, že nejsme připraveni. Možná nás to zajímá z dlouhodobého hlediska, ale v krátkodobém horizontu na to absolutně nejsme připraveni.“

Co to vlastně znamená? Když měl Abiteboul uvést nějaký časový rámec, nahlas se zamyslel, že když následující cyklus pravidel ve Formuli 1 potrvá od roku 2026 do roku 2030, tak „nejdříve by k tomu mohlo dojít v roce 2031, ale neříkám, že jsme se rozhodli pro rok 2031, jen že je to pětiletý proces“. Použil přitom jako příklad Audi, které „se v roce 2021 rozhodlo pro vstup v roce 2026“.

Související zprávy

Diskuze