logo F1zpravy.czF1online.sk

Monaghan potvrdil očividné: Max je o půl sekundy rychlejší než Checo

Sergio Pérez
© Martin Trenkler
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík17. 7. 2024

Jaký je rozdíl mezi nejrychlejším a nejpomalejším jezdcem na startovním roštu? Svého času kolovala ve Formuli 1 fáma, že s technicky vyspělými monoposty může být rozdíl maximálně tři desetiny – zbytek tvoří kvalita auta. Zřejmě to však není pravda, protože podle hlavního inženýra Red Bullu Paula Monaghana je jen mezi jezdci jeho týmu rozdíl půl sekundy.

Sergio Pérez zažívá možná nejtěžší období své kariéry. I když mu v roce 2020 bezprostředně hrozil úplný odchod z Formule 1 a Red Bull mu v podstatě zachránil kariéru, pohled na jeho současnou formu Mexičana určitě netěší. Ještě méně ho potěší slova hlavního inženýra týmu.

„Nechci být na Checa zlý a kdyby tady seděl, možná by mi za to utrhl hlavu, ale podle mě je Max o něco rychlejší než on,“ prohlásil Monaghan se vší slušností, ale konstatujíc skutečnost všem evidentní. „Podle mě to není kontroverzní stanovisko. Checo se na mě možná naštve, ale v průměru je to půl sekundy na kolo.“

Inu, pět desetin je ve Formuli 1 obrovský balík. Pokud je tato hodnota známá a Monaghan ji řekl otevřeně, tak by tato slova měla znít v Pérezových uších jako bojový poplach. Tato čísla jsme při pohledu na rozestupy mezi oběma muži Red Bullu viděli sami, ale mnozí to přisuzují v první řadě Mexičanově psychice, ne nedostatečnému talentu.

„Když má průměrný okruh dvacet zatáček, tak i kdyby v některé z nich získal desetinu, za celé kolo se vám to spočítá a za celý závod je to minuta,“ řekl Monaghan, který sleduje Verstappenovy kvality z první řady.

„Max se dostane blíže k hranici a masivně ji nepřekročí ani v kvalifikaci. Výsledný průměrný rozdíl jsem uvedl. Takové je jednoduše objektivní hodnocení. Ano, je to o něco složitější, ale Max je zkrátka dobrý, že?“ řekl hlavní inženýr Red Bullu.

Ten si přitom nemyslí, že by si Pérez počínal hůře než jeho předchůdce Alex Albon. „Max je fenomenální talent, o tom není pochyb. Neřekl bych, že Checovi škodí, protože ten ho udržuje ve střehu. Občas se to podařilo i Alexovi Albonovi, například v Rakousku v roce 2020, kdy mířil do vedení a poté přišla kolize s Hamiltonem. Max však dokáže dostat ze závodu všechno, co chce. Podívejte se na Zandvoort v loňském roce, přešli jsme z mokrých na suché podmínky a kdo nakonec přijel do cíle na prvním a druhém místě? Max a Fernando. Všichni ostatní skončili v bariérách, štěrkových zónách apod.,“ řekl Monaghan.

Související zprávy

Diskuze