logo F1zpravy.czF1online.sk

Masivní zbrojení ve Williamsu: Do týmu přijde 26 nových inženýrů včetně Matta Harmana

Alex Albon
© Twitter/Williams
Milan Kubala
Milan Kubala27. 6. 2024

Šéfovi Williamsu Jamesi Vowlesovi se daří plnit to, co před pár týdny slíbil a avizoval. Williams ve čtvrtek oznámil výsledky první fáze masivní náborové kampaně, která do týmu přitáhla 26 nových inženýrů z konkurenčních týmů. Vlajku této skupiny posil nese bývalý technický ředitel Alpinu Matt Harman.

Britský tým už není v tak zuboženém stavu jako v době, kdy jej odkoupila investiční společnost Dorilton Capital. V Grově došlo k několika velkým změnám i výměně šéfa týmu, který Williams postupně vrací na vítěznou cestu. Plné rychlosti by měl na ní dosáhnout po roce 2026.

Už teď se mu však na tachometru zobrazují stále vyšší hodnoty. Dnes se o to postaral náborem zmíněných 26 inženýrů. Na jejich čele je pět top konstrukterů, kteří dohromady přispěli k zisku 12 konstruktérských a 13 jezdeckých titulů, a spolu mají 102 let zkušeností ve Formuli 1. Ve Williamsu se budou odpovídat hlavnímu technickému řediteli Patu Fryovi, který se k týmu připojí v listopadu letošního roku.

Williams prozradil, že si dal obzvlášť záležet na posílení aerodynamického oddělení, kam se přesune až jedenáct lidí z této skupiny. Konstrukční oddělení bude vyztuženo o třináct zaměstnanců. Zajímavostí je, že deset lidí přijde z Alpinu, čtyři z Red Bullu a mnozí i z Mercedesu a Ferrari.

V jejich čele je bývalý technický ředitel Alpinu Matt Harman, který na začátku roku 2024 rezignoval na svoji pozici. Ve Williamsu začne pracovat po skončení letní přestávky jako konstrukční ředitel.

V minulosti se podílel na vývoji pěti monopostů, které získaly pro Mercedes konstruktérský a jezdecký titul, a také na pohonných jednotkách, které pomohly Lewisu Hamiltonovi k jeho prvnímu mistrovskému titulu s McLarenem a Jensonu Buttonovi k vítězství v šampionátu s Brawnem.

Kromě Harmana přichází několik známých jmen v technických kruzích Formule 1.

Fabrice Moncade se připojí k týmu 1. července jako hlavní inženýr pro výpočetní techniku. Bývalý vedoucí výkonnostní analýzy ve Ferrari byl průkopníkem moderních simulací v F1 a během působení v Mercedesu pracoval na dvou mistrovských monopostech. Během své 17leté kariéry v tomto sportu působil také v McLarenu, Sauberu a BMW Sauberu.

Juan Molina nastupuje jako hlavní aerodynamik a začíná 15. července. Dříve působil jako hlavní aerodynamik v Haasu a během svého času v Red Bullu vyhrál tři dvojité mistrovské tituly. Bude se odpovídat Adamu Kenyonovi, který byl v dubnu povýšen na vedoucího oddělení aerodynamiky.

Steve Winstanley byl jmenován hlavním inženýrem pro kompozity a konstrukce, aby vedl a transformoval sekci konstrukcí v rámci technického oddělení. Přináší 22leté zkušenosti z F1, včetně 14 let v Red Bullu, kde se podílel na šesti vítězných ročnících s dvojitými tituly.

Richard Frith se k týmu připojí až v roce 2025 jako vedoucí výkonnostních systémů. Jako bývalý vedoucí výkonnosti v Alpine má 25letou praxi v tomto sportu včetně působení v Jordanu, Force Indii, Sauberu, Marussii a McLarenu.

Williams chce kromě toho zabrat i na poli datové vědy s cílem dosáhnout co nejefektivnější operativy. Pomoci mu má Sorin Cheran, který se po 17 letech ve společnosti Hewlett Packard stal globálním výkonným technickým ředitelem pro umělou inteligenci a data.

„Jsem nadšený z toho, že těchto šest neskutečných lidí můžu přivítat ve Williamsu,“ říká James Vowles. „Jsme na misi, na které si chceme prorazit cestu zpět na čelo. Z jiných týmů jsme dokázali přilákat zkušené talenty s vítězstvími v šampionátech, což je demonstrací obrovské víry v cestu, na kterou jsme se vydali. Williams investuje a dělá všechno, co je nutné k dosažení vítězství. Toto je jen start. Zatím se připravujeme na to, že v následujících měsících přivítáme další nové tváře.“

Související zprávy

Diskuze