logo F1zpravy.czF1online.sk

Albon o nadváze Williamsu: Kousal jsem si do jazyka. Nemusíme to vyřešit do konce roku

Alex Albon
© X/Williams
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík16. 6. 2024

Tým Williams zažil mimořádně náročný úvod sezóny, ze kterého se postupně vyhrabává. Inženýrům se v zimě podařilo odlehčit šasi, ale výrazně zaostali za plánem a museli aplikovat provizorní řešení, aby auto vůbec dostali na trať. Nyní se vše vrací do normálu a o situaci může mluvit také Alex Albon.

Jako první před pár týdny přiznal problémy boss stáje James Vowles. Ten zároveň dodal, že prosil svého pilota Alexe Albona, aby na veřejnosti nic nepřiznal. Britsko-thajský závodník udržel šiky pevně sevřené a dokonce prodloužil kontrakt se stájí z Grove. Ta postupně odlehčuje svůj monopost a míří vzhůru.

Podle Vowlese měl Williams na začátku sezóny nadváhu až čtrnáct kilogramů, což na průměrně dlouhém okruhu představuje ztrátu téměř půl vteřiny na kolo. Monopost však inženýři postupně odlehčují a dostavily se i lepší výsledky. Mlčenlivost prolomil i Alex Albon.

„Bylo to pro mě těžké, protože jste se mě ptali, jaké jsou rozdíly ve srovnání s loňským autem. Já jsem vám řekl, že letošní monopost je lepší, ale přesto jsme jezdili kolem devatenáctého a dvacátého místa,“ řekl Albon novinářům v Kanadě.

„Musel jsem si trochu kousat do jazyka, ale do velké míry šlo o hmotnost. Stále jsou zde věci, které musíme zlepšit při vývoji auta, to nepopírám, ale odpovědět na vaše otázky bylo pokaždé velmi obtížné,“ dodal rodák z Londýna.

V Imole nasadil tým balík vylepšení, který byl zaměřen na odlehčení monopostu FW46. Ten ovšem podle slov Albona i zástupců týmu není ani zdaleka na úrovni maximální povolené hmotnosti. Na výsledcích však lze spatřit zlepšení, v Monaku skončil Alex devátý a na body útočil i v Kanadě, dokud ho z trati nešťastně nesestřelil Carlos Sainz.

„Stále máme dost vysokou nadváhu,“ přiznal Albon. „V Monaku je hmotnost nejméně choulostivá a v Kanadě je to tuším čtvrté nejlepší místo pro monopost s hmotností navíc. Byly to tedy pro nás dobré okruhy. Barcelona je pravým opakem, takže musíme z těchto tratí vytěžit maximum. Velmi na to tlačíme ve snaze dostat se na hmotnostní limit ještě před koncem sezóny, ale bude to obtížné.“

Před závodem ve Španělsku tak v Grově nepanuje přehnaný optimismus. Tým představil v Monaku nové zadní křídlo s maximálním přítlakem, které se v Barceloně bude hodit, ale ani Albon nečeká zázraky. Španělsko přinese velkou zkoušku pro tým i jeho jezdce.

„Pokusíme se optimalizovat naše auto. Potřebujeme maximální přítlak, takže je to podobné jako v Monaku. Naše velké zadní křídlo funguje dobře a je efektivní. Neočekávám však žádné zázračné změny v pořadí. Jen doufám, že dostaneme o něco konzistentnější auto,“ říká s nadějí Albon.

„Barcelona je pro nás dlouhodobě jeden z nejhorších okruhů. Vím, že to říkáme o mnoha tratích, ale tato je opravdu jedna z nejhorších. Bude zajímavé zjistit, jak na tom jsme,“ dodal pilot Williamsu.

Související zprávy

Diskuze