logo F1zpravy.czF1online.sk

Podle Famina byl důvod výměny pozic jiný: Esteban bojoval s baterií

Esteban Ocon
© X/Alpine
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík11. 6. 2024

Jak budou vypadat zbývající dvě třetiny sezóny v týmu Alpine? Po zkušenostech z Monaka a Kanady můžeme očekávat opravdu velké problémy. Interní dynamika ve francouzské stáji se zcela rozpadla a strany začaly otevřeně prezentovat své názory na veřejnosti. Komunikaci ze závěru závodu musel vysvětlovat i boss stáje Bruno Famin.

Narychlo si shrneme, co se vlastně stalo. Tři kola před koncem instruoval Alpine Estebana Ocona, aby před sebe pustil Pierra Gaslyho, který tak dostal možnost zaútočit na Daniela Ricciarda. Ocon to zpočátku odmítl, ale nakonec se podrobil. Gaslyho pustil dopředu v polovině předposledního kola. Jelikož mu vykřikování a vyjednávání ve vysílačce trvalo jeden a půl kola, logicky se Gasly nikam neposunul.

Samozřejmě, je sporné, zda by se vůbec někam posunul, protože Ricciardo měl během celého víkendu lepší tempo než Alpine. Na boxové zdi francouzského týmu se ale nakonec rozhodli, že Gasly není povinen vrátit Oconovi devátou příčku. Esteban po závodě zuřil, sebe označil za týmového hráče a Alpine za toho, kdo nedodrží slovo. Podrobné informace a vyjádření Ocona naleznete v našem článku.

O vině či nevině jednotlivých stran bychom se mohli bavit donekonečna. Zajímavé však je, jak stanoviska jednotlivých stran pronikají na veřejnost. Proč nezůstanou pěkně za dveřmi závodní porady s inženýry? Inu, pravděpodobně pro úplný rozpad vztahů uvnitř týmu, který nutí zúčastněné strany, aby hájily svá stanoviska na veřejnosti.

„Neexistuje žádné skutečné napětí,“ prohlásil šéf Alpinu Bruno Famin pro Motorsport.com. „Jsou to závodní jezdci a když požádáte závodního jezdce, ať je jím už kdokoli, aby se vzdal pozice ve prospěch týmového kolegy, tak to nikdy není snadné.“

„My jsme to však udělali. Udělali jsme to ve prospěch týmu. Pokud mi je známo, tak Esteban trochu zápasil s manažováním baterie, spotřeboval dost energie a my jsme měli za zadkem oba Haasy. Esteban všechny zpomaloval, což bylo očividné i při pohledu na televizní záběry,“ vysvětlil Famin.

„Čelili jsme riziku, že nás předběhnou Haasy a proto jsme vydali tento pokyn. Po závodě se řeknou nejrůznější věci, ale druhý den máme všichni odlišnou náladu,“ ujistil šéf Alpinu.

Z jeho slov je očividné, že se snaží situaci bagatelizovat a uklidnit. My si však nemyslíme, že tohle bude konec všech hádek a sporů. „Jezdci bojují za svůj vlastní výsledek a svou vlastní kariéru. V Alpine je však jasné jen jedno: zájem týmu je vždy na prvním místě,“ prohlásil Famin.

Gasly: Skvělý výsledek pro tým

Na celou situaci se novináři samozřejmě zeptali i Pierra Gaslyho. Ten byl z pochopitelných důvodů spokojen. Vítěz Velké ceny Itálie z roku 2020 zároveň nezapomněl zdůraznit, že byl rychlejší a Oconovi trvalo propouštění pozice déle, než by si tým přál. V konečném důsledku však pochválil Alpine za dobrou práci.

„Nejdůležitější by podle mě mělo být, že jsme zabodovali s oběma auty. Při pohledu na naše simulace se to zdálo jako nedosažitelný cíl. Rozhodně je to tedy velmi pozitivní den pro tým,“ konstatoval Gasly.

„Náš cíl byl docela jasný. Na tvrdých pneumatikách jsem byl ke konci závodu rychlejší. Když Daniel předjel Estebana, chtěli jsme se s mým autem dostat dopředu a útočit v posledních čtyřech kolech na Daniela s pomocí DRS. Trvalo to o trochu déle, než bychom si přáli, ale, upřímně, není to žádný velký problém,“ řekl Gasly.

Ten dodal, že se před Ocona dostal příliš pozdě a v závěru nedokázal útočit. Ricciardo se kromě toho odpoutal, takže ho musel nejprve dohnat, ale to se mu nepodařilo. „Upřímně, není to nic vážného. Stále si myslím, že jsme dnes odvedli skvělou týmovou práci, zkoušeli jsme různé věci – on zůstal déle na intermediálkách, já jsem šel přezout. Získali jsme dobrá data. Myslím si, že to byl velmi dobrý den pro celý tým a ty tři body mohou být na konci roku velmi cenné,“ řekl Gasly.

Související zprávy

Diskuze