logo F1zpravy.czF1online.sk

Ocon vyčítá Alpinu: Já jsem si svou práci udělal, vy ne (PŘEPIS VYSÍLAČKY)

Esteban Ocon
© X/Alpine
Milan Kubala
Milan Kubala10. 6. 2024

Po víkendu v Montrealu se Alpine může rozloučit s dobrou atmosférou v týmu. Esteban Ocon po závodě neskrýval svůj hněv, což si odnesla boxová zídka. Těžké srdce má na ni kvůli týmové režii, kterou stáj zvýhodnila Pierra Gaslyho.

Vypadnutí favoritů je pro týmy z chvostu startovního roštu obrovská příležitost ukořistit cenné body. Alpine se pokusil tuto šanci chytit za pačesy, když v závěru velké ceny sáhl po týmové režii. Pár kol před koncem byl Esteban Ocon devátý a Pierre Gasly hned za ním, ale francouzský tým ještě mohl doufat, že se alespoň s jedním autem dostane před Daniela Ricciarda.

Pierre Gasly měl pneumatiky v lepší formě, a tak tým požádal Ocona, aby si pozice vyměnili. Přinášíme vám přepis vysílačky z posledních tří kol závodu.

  • Josh Peckett: Esteban, prosím tě, potřebujeme pustit před sebe Pierra. […]
  • Esteban Ocon: Z jakého důvodu?
  • JP: Aby se pokusil zaútočit na Ricciarda.
  • EO: Zapomeňte!

Na přibližně polovinu kola bylo ve vysílačce ticho.

  • JP: OK, to je žádost. Do cíle nám zůstávají tři kola.
  • EO: A vrátí mi na konci pozici nebo ne?
  • JP: Pracujeme na tom. Vyčkej.

Po další odmlce se ozval sám Ocon.

  • EO: OK, pustím ho.
  • JP: Rozumím.
  • EO: Ale na konci udělejte to, co je správné!

Ocon pustil před sebe Gaslyho mezi sedmou a osmou zatáčkou v předposledním kole závodu. Když se už monoposty ocitly na rovince před závěrečnou šikanou, Francouz dostal zprávu, která ho totálně rozzlobila.

  • JP: Esteban, auta si už nebudou vyměňovat pozice. Prosím, jdi naplno až do cíle.
  • EO: Hej, tak to je úžasné! Úžasné! Děkuji vám. […] Bez komentáře. Jsem příliš milý!
  • JP: Dobře, poslyš, stejně jsme dorazili do cíle na desátém místě. I tak jsme získali bod. Do konce je ještě daleko. Vím, že je to frustrující.
  • EO: Já jsem udělal, co jsem měl. To je nejdůležitější. Vy, kluci, jste si však svou práci neudělali. To je všechno.

Esteban Ocon nakonec poděkoval za podporu svým nejbližším inženýrům. Jakoby nám vznikal tým v týmu. Stejný pocit jsme měli i během jeho pozávodních rozhovorů, ve kterých dal svou nespokojenost najevo velmi jasně.

“Stalo se to, že mě požádali, abych Gaslyho pustil, protože ztrácel dvě vteřiny na další auto. Já jsem jim řekl, že to není možné, ale tým mi kázal ho pustit. Já jsem udělal svůj díl práce jako týmový hráč a v předposledním kole jsem přišel o pozici. Nejsem však spokojený, protože jsem měl lepší závod,” říkal Esteban Ocon, který startoval z osmnáctého místa.

Francouz má několik důvodů být nespokojený. Po závodě v Monaku může cítit křivdu, že jeho tým jakoby ignoroval kontakt s Gaslym ze třetí zatáčky, no šel potrestat jeho za kolizi v Portier. Kromě toho si v sobotu postěžoval na to, že jezdí s těžším monopostem. Týmovou režii v Gaslyho prospěch už považuje za vrchol.

“Já jsem opět ukázal, že dělám to, co je nejlepší pro tým. Respektoval jsem příkazy. Je to škoda, že to takhle dopadlo. Být ve Formuli 1 tím milým chlápkem se vždy nevyplácí, což mě trápí. Doufám, že se to změní. Já jsem si udělal svůj díl a tým svou část práce neudělal,” vyčítal svému zaměstnavateli, s kterým se brzy rozejde.

Ocon nechápal žádost týmu, aby před sebe pustil Gaslyho. Nevěřil, že by se mu podařilo předjet Daniela Ricciarda. “Pravdu říkajíc nesrším štěstím. Startovali jsme z poslední příčky a obě auta jsme dostali na body, což bylo úžasné pro tým. Já jsem si však svůj díl práce udělal. Byl jsem týmový hráč, byl jsem ten milý chlapík, ale asi jsem až příliš milý.”

“Na konci jsem musel před sebe pustit Pierra, což jsem udělal. Vždy jsem plnil příkazy, které mi dal tým, ale nemělo to žádný důvod. Daniela bychom nedoběhli. To byl důvod za tímto pokynem. Já jsem tedy ztratil bod. Být příliš milý není dobrý přístup ve Formuli 1. Ukázal jsem však, že jsem týmový hráč, a jen na tom záleží,” doplnil.

Související zprávy

Diskuze