logo F1zpravy.czF1online.sk

Famin vyhrožuje Oconovi „důsledky“: Dostali jsme jasné instrukce, říká Gasly

Kolízia Pierra Gaslyho a Estebana Ocona
© FOM/Screenshot
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík26. 5. 2024

Když se Alpine před necelými dvěma lety rozhodl spojit Estebana Ocona a Pierra Gaslyho, pořádně si zahrával s ohněm. I když se oba tvářili na veřejnosti neutrálně, nikdo jim jejich bratříčkování nevěřil. První kolo Velké ceny Monaka bylo dalším z příkladů toho, jaká rivalita vládne mezi Oconem a Gaslym.

Obvykle platí, že na týmového kolegu útočíte maximálně bezpečně a minimalizujete riziko. Když jste Esteban Ocon a vaším týmovým kolegou je Pierre Gasly, platí pravý opak. Nemyslíme si, že by se Ocon rozhodl pro takový bezhlavý a riskantní manévr, kdyby byl před ním jiný závodník.

Nevíme, jestli si Esteban v dané chvíli myslel, že hraje nějakou počítačovou hru, ale při takto optimistickém manévru byla kolize nevyhnutelná. Vypadalo to poměrně hrozivě, když se Oconův monopost vznesl do výšky a tvrdě přistál. Naštěstí, závodník byl v pořádku, ale Alpine jen s velkým štěstím nepřišel o obě auta. To by ve finále znamenalo i ztrátu životně důležitého bodu, který nakonec vybojoval Gasly, zatímco Ocon dostal pořádné „zaucho“ i od svého šéfa Bruna Famina.

„Estebanův útok byl daleko za čarou. Přesně to jsme nechtěli vidět. Toto bude mít následky a uděláme náročná rozhodnutí. První kolo v Portier není čas a místo na předjetí, aniž byste nechali místo svému týmovému kolegovi,“ řekl Famin ještě během závodu pro francouzský Canal+.

Zřejmě však šlo jen o drobné „bububu“ ve velmi vypjaté chvíli. Reportér televize Sky Simon Lazenby po závodě dodal, že podle oddělení pro styk s veřejností Alpinu byla tato slova „vyslovena v návalu okamžiku na boxové zdi a situace se nyní trochu uklidnila“. Nečekáme tedy, že by Alpine přistoupil k nějakým razantním opatřením, například by posadil Ocona v Kanadě, i když na Sky trochu potměšile ukázali záběr na Famina v rozhovoru se svým rezervním pilotem Jackem Doohanem.

Gasly: Dostali jsme jasné instrukce

I když vybojoval svůj první bod v sezóně, Gasly se po závodě tvářil velmi naštvaně. „Jsem z Estebana zkrátka zklamaný, protože se to nemělo stát. Je mi také líto týmu. Takové chování si nemůžeme dovolit,“ řekl Pierre pro televizi Sky.

„Před závodem jsme dostali jasné instrukce, které nerespektoval. Kromě toho byste nikdy neměli takto riskovat vypadnutí s týmovým kolegou. Jsem si jistý, že to prodiskutujeme. Takovou situaci si v budoucnosti nemůžeme dovolit,“ dodal Gasly.

Ocon tedy opět ukázal, že se na něj nedá spolehnout jako na týmového hráče. Dovedeme si představit, že dostal za úkol působit jako ochránce pro svého týmového kolegu na desátém místě. Měl být trochu jako Carlos Sainz pro Charlese Leclerca a naprosto to nezvládl. Očividně nedodržel pokyny týmu, což mu jistě nepomůže uprostřed vyjednávání o nové smlouvě s různými zájemci.

Samotný Ocon se k incidentu zprvu nechtěl vyjadřovat, ale pak se omluvil. Gasly na tuto omluvu nijak nereagoval, jen vyjádřil spokojenost s konečným výsledkem.

„Nejdůležitější je, aby se to nestalo znovu, neboť jako tým si nemůžeme dovolit vypadnutí obou aut. Promluvíme si o tom a jsem si jistý, že půjdeme dál,“ řekl Gasly, kterému tento incident trochu pokazil radost z prvního bodu v sezóně.

„Teď jsem velmi spokojen a velmi mi odlehlo za celý tým. Věděli jsme, že v Monaku se nám naskytnou příležitosti, i když jsme se trápili od začátku sezóny. V sobotu jsme se dokázali chopit té příležitosti a poprvé jsme postoupili do Q3,“ konstatoval francouzský závodník.

„Bohužel, nebylo to tak klidné, jak jsme si naplánovali. Nechci zacházet do přílišných detailů, ale takové věci by se neměly stávat. Měli jsme jasné pokyny od týmu, co jsme měli dělat, ale ty nebyly respektovány. Jsem rád, že jsme z toho vyvázli jen s poškozeným předním křídlem a pár dalšími věcmi. Naštěstí se nám to podařilo opravit při přerušení závodu,“ dodal Pierre.

Související zprávy

Diskuze