Zak Brown: Verstappen by bez Red Bullu nevyhrál a v Red Bullu by nevyhrál každý
Max Verstappen se brzy bude moci těšit ze svého čtvrtého mistrovského titulu, což znovu otevírá věčné téma: Dokázal by suverén posledních sezón, jehož schopnosti jsou vyzdvihovány do nebes, dosáhnout toho samého i bez svého mistrovského auta? Zak Brown z McLarenu si myslí, že ne.
Po osvěžení v Miami ve formě vítězství Landa Norrise pozvali do podcastu Beyond the Grid generálního ředitele McLarenu Zaka Browna, který promluvil na různá témata. Dotazy dostal i v souvislosti s nedávnými událostmi v Red Bullu, který přišel o Adriana Neweyho.
Ačkoliv by se mohlo zdát, že odchod inženýra takového kalibru, jakým je Adrian Newey, bude mít na tým větší dopad než odchod hvězdného jezdce, Zak Brown upozorňuje, že obě strany se doplňují. „Nakonec potřebujete oba,“ zamyslel se. „Nemyslím si, že bez hvězdného jezdce dokážete vyhrát, takže potřebujete mít oba. V první řadě to začíná u monopostu. Lidé se mě obvykle ptají: Je to autem nebo jezdcem? Já jim odpovídám, že jde o oba aspekty.“
„Obvykle to vysvětluji tak, že na roštu je šest nebo sedm pilotů, kteří by v Red Bullu mohli získat titul mistra světa. Max je skvělý a patří k nejlepším jezdcům historie, ale nemyslím si, že by dnes dokázal získat titul v jiném autě než v Red Bullu,“ prohlásil americký byznysmen.
I během zlaté éry Lewise Hamiltona jsme mohli slyšet podobné reakce; kdyby seděl v jiném autě, tituly by jistě nezískal, a kdyby zase na jeho místě seděl kdokoliv jiný, těšil by se z mistrovských oslav místo Hamiltona. Když je auto tak dominantní jako dnes Red Bull, vítězství jsou prakticky zaručená.
Brown přece jen připomíná jeden důležitý fakt, a sice interní souboj v Red Bullu, a otázku, zda by Sergio Pérez skutečně dokázal získat mistrovský titul. „Podívejme se na ty rozdíly. Sergio Pérez je vynikající pilot, který ukázal, že když má dobrý den, dokáže držet krok s Maxem. Podívejme se ale na ten rozdíl.“
„Myslím tedy, že potřebujete oba. Ve Formuli 1 je to stále těsnější a Max odvádí výjimečně dobrou práci, ale podívejte se, co se děje od první až po pátou příčku. Jeden den jsme na druhém místě, pak zase na pátém a situace se neustále mění. Auta jsou si tak blízko, že i pilot je rozdílovým prvkem. Nakonec potřebujete obě strany.“