logo F1zpravy.czF1online.sk

Nefunkční upgrade? Aston Martin v Miami zahodil nové zadní křídlo s nižším odporem

Fernando Alonso
© Aston Martin
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík10. 5. 2024

Zopakuje se trend z loňského roku? Aston Martin má za sebou nejhorší víkend v dosavadním průběhu sezóny. Prohra s RB a vyrovnaný souboj s Alpinem by měl být pro tým budíčkem, protože již loni jsme viděli, že vývoj stáje během ročníku zaostával a bloudil. To platí dvojnásob, když inženýři v Miami zahodili novou specifikaci zadního křídla.

To mělo být podle propočtů týmu nejlepší volbou pro uspořádání okruhu v Miami. Inženýři se však mýlili. Přestože v tréninku nasadili nové zadní křídlo, před kvalifikací přešli ke konvenčnějšímu uspořádání. Aston Martinu to však příliš nepomohlo, protože následoval výsledkově nejhorší víkend v dosavadním průběhu sezóny.

„Rozhodnutí bylo založeno spíše na chování pneumatik,“ vysvětlil šéf stáje Mike Krack. „Když příliš kloužete, hrajete hru, při které vyměňujete přítlak za maximální rychlost. V technické kanceláři probíhá nikdy nekončící diskuse, zda zvyšovat přítlak, nebo jej snižovat.“

„Jezdci mají svůj názor a my jsme se rozhodli. Kdybychom začali znovu, možná bychom si zvolili jinak, ale velikost zadního křídla nakonec nebyla rozhodujícím faktorem,“ dodal Luxemburčan.

Zadní křídlo však ve skutečnosti bylo ústředním bodem posledního balíčku vylepšení. I když to nebyl zdaleka tak významný upgrade, jak přivezl McLaren, stále jde o nemalé zklamání. Změny se týkaly i níže položeného příčného křídla, které je předmětem velkého zájmu inženýrů v období po zavedení nových předpisů. Tým však nasadil všechna tato řešení jen v tréninku.

Na konci utrápeného víkendu odcházel Aston Martin pouze se dvěma body zásluhou Fernanda Alonsa. Ten si je musel tvrdě vybojovat v souboji s Estebanem Oconem. Po závodě sám přiznal, že celý víkend nejezdil dobře.

„Tvrdě vybojované dva body v závodě, kterému dominovala pozice na trati a provoz,“ zhodnotil neděli v podání svého týmu Krack. „Ublížilo nám naše postavení na startu. V případě Fernanda jsme se rozhodli pro přímočarou strategii s jednou zastávkou. Načasování virtuálního safety caru nám v tomto případě pomohlo, jelikož přebrzdil své tvrdé pneumatiky. Nakonec se mu podařilo posunout na deváté místo.“

„V Lancově případě jsme možná zastavili trochu brzy. Snažili jsme se o undercut na Cunodu, ale už se mu nepodařilo získat zpět pozici na trati, kterou tím ztratil. Před začátkem evropské části sezóny se z toho poučíme,“ slíbil Krack.

Související zprávy

Diskuze