logo F1zpravy.czF1online.sk

Vowles po nehodách upozorňuje, že vylepšení bude méně. Komponenty chce zrecyklovat

Zničený monopost Logana Sargeanta, zničené predné krídlo Williamsu
© X/Williams
Milan Kubala
Milan Kubala9. 4. 2024

Williams má za sebou těžký vstup do sezóny, ale jeho vyhlídky nejsou o nic lepší. Vzhledem k rozsáhlým škodám po četných nehodách a také kvůli chybějícím náhradním šasi hrozí, že na to doplatí i po stránce výsledků. Britský tým bude podle Vowlese zachraňovat, co se dá, ale negativní efekt se dostaví.

Alexovi Albonovi se „podařilo“ poškodit už dvě šasi Williamsu. V Austrálii po vlastní chybě a v Suzuce po závodním incidentu, ve kterém byl však nevinně. Kromě toho nesmíme zapomenout na Sargentovu nehodu z tréninku. Sezóna Williamsu se proměnila v demoliční derby.

Šéf týmu James Vowles po víkendu prozradil, jak je na tom Albonovo šasi ze Suzuky. „Vypadá to, že se opět poškodila pravá přední strana. Samozřejmě, je to úplná náhoda, ale uvidíme, jak je to vážné, když se vrátí do továrny. Mně se však zdá, že by se to mělo dát opravit, ale viděl jsem to jen na fotkách.“

„Poslední dva týdny byly těžké. Myslím si, že každý tým by zasáhly tři takové velké nehody, které by úplně vyčerpaly vaše zásoby vybavení. Během celé sezóny se s tím dá vyrovnat, ale v rozmezí pár závodů je to těžké. Důsledek toho bude takový, jaký byste očekávali,“ velmi výstižně poznamenal bývalý hlavní stratég Mercedesu.

To v překladu znamená, že Albon se Sargeantem budou čekat na nový balíček o něco déle. Továrna totiž musí přesunout výrobní kapacity jinam. „V zákulisí vyrábíme náhradní díly tak rychle, jak je to možné. V konečném důsledku to však bude mít dopad na výkonnost: nedokážeme přinést tolik vylepšení. Bohužel se nám poškodily novinky, které jsme měli nasazené na monopostu, takže budeme muset tyto zásoby doplnit a znovu se rozjet.“

Nesmíme zapomenout, že platí rozpočtový strop a náklady na opravu monopostů jsou jeho součástí. To však není primární problém Williamsu. Nejdříve je třeba mít dostatek součástek, aby tým měl na čem závodit. „Doufáme, že některé z těchto součástek dokážeme zrecyklovat, ale jsou v podstatě zničené.“

Vowles přesto vidí pozitiva. „Myslím si, že nejdůležitější je, že jedna z nejsilnějších stránek této organizace je její vytrvalost. Za posledních deset let si toho dost vytrpěla. Posbíráme se a opět ji postavíme na nohy.“

Šéfa týmu povzbuzuje několik věcí. „Povzbudilo mě, že Logan v závodě bojoval s ostatními kolem sebe a na stejně starých pneumatikách je předjížděl. Povzbuzuje mě to, že náš závodní balíček není špatný.“

„V Melbourne jsme na tom nebyli tak, ale tady jsme se pohybovali kolem těch pozic. Je to nesmírně těsné, v podstatě od Red Bullu Racing, od nás až po Alpine. Mezi těmito stájemi není v podstatě žádná mezera. Povzbuzuje mě, že se opět posbíráme a v Číně se vrátíme v plné síle,“ doplnil.

Související zprávy

Diskuze