Alpine nasadil první vylepšení a podle Ocona udělal v závodě „krok vzad“
Bída týmu Alpine pokračuje. Tým přivezl do Suzuky první balíček vylepšení. I když nešlo o nic obrovského – sám šéf stáje Bruno Famin je nazval jako „ne rozsáhlé“ –, Francouzi si od toho slibovali zlepšení. V závodě jsme však žádné neviděli. Ano, oba piloti utrpěli nemalé poškození hned na startu, ale podle slov Estebana Ocona to nebyl hlavní důvod porážky.
Při druhém startu nešťastně kolidovali oba piloti Alpine. I když mohli pokračovat, přišli o nemalou část přítlaku. Podle dostupných informací ztratil Pierre Gasly o 33 bodů přítlaku, Esteban Ocon přišel o 15 bodů. Mluvíme přitom o autě, které přítlaku rozhodně nemá na rozdávání.
Podle Ocona však toto není důvod celkového nedostatku výkonnosti. Vždyť francouzský závodník, jehož auto na tom nebylo až tak špatně, skončil na patnáctém místě a na Valtteriho Bottase před ním ztratil až dvacet sekund. Na otázku, zda ho incident na úvod připravil o závod, tak odpověděl jednoznačně. „Bohužel, nemyslím si, že změnil celkový obraz závodu,“ prohlásil Esteban.
„Určitě nám to nepomohlo, ale obě auta neztratila zase až tolik ze své výkonnosti. Myslím si, že jsme prostě nebyli dostatečně rychlí. Podle mě jsme tento víkend udělali dobrý krok vpřed v kvalifikačním tempu, ale závod přinesl první krok vzad od Velké ceny Bahrajnu. Mezi Bahrajnem a Suzukou existují určité podobnosti, takže se na to musíme podívat,“ odkázal Ocon.
Alpine podle jeho slov zvolil v neděli agresivní přístup, když to byla jediná možnost, jak s závodem něco udělat. Je to přímo neuvěřitelné pomyslet, že francouzský tovární tým ztrácí v závodním tempu tři desetiny na kolo na Sauber. Podobný rozdíl v současnosti dělí Ferrari a Red Bull, což pro další snažení Alpine ve zbytku sezóny zní přímo strašidelně.
„Ze strategického hlediska jsme se snažili být odvážní. Pokusili jsme se o undercut na mnoho aut. V jednom okamžiku se nám podařilo překonat až čtyři soupeře, ale nemohl jsem udělat nic, abych je udržel za sebou,“ řekl Ocon.
„Bohužel, náš závod tím skončil. Měl jsem pocit, že proti nim nemám šanci. Nemohl jsem s nimi bojovat. Ostatní byli jako z jiné kategorie,“ dodal Esteban.
Ten způsobil i menší pobavení, když mu opět udělalo velkou radost sobotní postup do Q2. Nakonec startoval patnáctý, což pro francouzský tovární tým a vlastně i státní firmu rozhodně není důvod k oslavě. Obecně platí, že Alpine pokračuje ve své bídě a ani první vylepšení (byť nevelké) na tom nic nezměnila. „Změnili jsme pár věcí, které nakonec mohly znamenat, že jsme se více trápili v závodě. Určitě to nebylo dobré,“ uzavřel Ocon.