Júki Cunoda děkuje „supermanům“ v boxech: Bez nich by to nešlo
Formule 1 je týmový sport. Júki Cunoda se v tom utvrdil po domácím závodě v Japonsku. Své mechaniky označil za supermany, bez nichž by pro tým a zemi nezískal cenný bod.
Júki Cunoda se stal prvním japonským závodníkem od roku 2012, který na vlastním území v Suzuce dokázal bodovat. Podařilo se mu to i díky kuriozní zastávce v boxech, pro kterou se ve 22. kole závodu rozhodlo pět jezdců najednou.
Japonec vjížděl do boxů ve skupině aut na čtvrtém místě, ale díky mechanikům odjížděl jako první. Za sebou nechal Logana Sargeanta, Kevina Magnussena i Valtteriho Bottase. Posledním do party byl Stroll, který se na trať vrátil za ním. „Dobrá práce, kluci. Děkuji vám,“ ozval se ve vysílačce.
Mechanikům se odměnil ziskem cenného bodu. „Dokonce i z desátého místa mám pocit, jako bych získal první příčku,“ usmíval se po závodě Júki Cunoda. „Je to velká zásluha týmu, kterému se podařila velmi rychlá zastávka v boxech, a já se mohl vrátit na trať před Astonem. Bez toho bych dnes body nezískal.“
„Takže velká poklona patří týmu a samozřejmě také japonským fanouškům, kteří mě celý týden podporovali. V každém kole jsem od nich dostával tolik energie, že to bylo něco výjimečného,“ rozplýval se rodák ze Sagamihary, odkud je to do Suzuky přibližně 350 kilometrů.
Neděle se pro Cunodu nezačala dobře. Na prvním startu přišel o pozice, ale pro Racing Bulls byla nehoda Daniela Ricciarda štěstím v neštěstí. Další restart pak Cunoda zvládl ukázkově.
„Na startu jsme se trápili. Měli jsme mediumky a Haas se Sauberem za námi měli softy, takže měkká směs měla zřejmě výhodu,“ popisoval první sekundy závodu. „Ztratil jsem dvě pozice a byl jsem zklamaný, ale na restartu se mi ty dvě příčky podařilo získat, když jsem softy obul já. Myslím si tedy, že jsme si tam vedli velmi dobře.“
„Pak jsme měli fajn tempo a cítil jsem se komfortně. Po první zastávce jsem přišel o pár pozic, ale i následně jsme měli dobrou rychlost. Tým nakonec odvedl práci hodnou superhrdinů. Měl jsem pocit, jako by mi pneumatiky měnili supermani,“ vychválil své mechaniky Cunoda. „Bylo to šílené. Jsem velmi šťastný.“
Cunodovi však supermani v boxech nemohli pomoci na trati, kde musel občas i vystrčit lokty. Na rovinkách neměl velkou výhodu, a tak se rozhodl předjíždět na poměrně netradičních místech.
Jeden krásný předjížděcí manévr na Pierrea Gaslyho předvedl v esíčkách prvního sektoru. „Připomnělo mi to Kamuje Kobajašiho, když předjížděl na vnějšku jedenácté zatáčky. Věděl jsem, že tento týden na rovinkách nejsme okouzlující. První sektor byl jediným místem, kde jsme byli ve srovnání se soupeři na tom docela dobře. Měl jsem dost sebevědomí, že na vnějšku dokážu předjíždět.“