Hamiltonovi vydržela dobrá nálada dva dny: S autem to bylo dost špatné
Grafikon horské dráhy Lewise Hamiltona se nezměnil, jen se trochu zpozdil. Stejně jako každý víkend, i návštěva v Japonsku u sedminásobného mistra světa zanechala smíšené pocity. Během prvních dvou dnů byl nadšený, ale v neděli přišlo neodvratné: tradiční formulová deprese.
Lewis Hamilton dlouho nebyl zvyklý na to, že pokud startuje do závodu ze sedmé pozice, nedokáže si polepšit ani o jednu pozici, natož aby se propadl. V Japonsku se tomu nevyhnul. Britovi v neděli evidentně chyběla rychlost i pohoda v kokpitu, což bylo jasně slyšet ve chvíli, kdy se ve vysílačce dožadoval změny strategie.
Inženýr ho požádal o trpělivost s tím, že nejprve musí najít vhodné okno, do kterého by se Brit po zastávce vešel. V každém případě není jasné, co mohl Mercedes se svou volbou pneumatik udělat jinak a lépe.
„Nic. Myslím si, že nic. Nevím, jak by ta druhá strategie vypadala,“ připustil před mikrofonem Sky Sports Lewis Hamilton. Po úvodním stintu si totiž stratégové nenavybírali. „Na startu jsme nasadili středně tvrdé pneumatiky, ale museli jsme sáhnout po dvou hrozných sadách tvrdých. Dnes to bylo velmi těžké.“
Pokud se stala nějaká chyba, tak v předchozí části víkendu. Stříbrné šípy si měly lépe připravit alokaci. „Tvrdé gumy byly fakt špatné, jak jsem řekl. Středně tvrdé pneumatiky byly mnohem lepší, takže ano, při retrospektivě jsme měli mít dvě sady středně tvrdých. S autem to však celkově bylo dost špatné,“ povzdechl si.
Hamilton si zvláště postěžoval na první stint po červené vlajce. Přičítá to ale i možnému kontaktu s Charlesem Leclercem, ke kterému došlo ve třetí zatáčce. „Myslím, že na začátku se mi trochu poškodilo auto, když se Charles objevil na vnější straně. V prvním stintu jsem měl obrovskou nedotáčivost, v zatáčkách jsem vůbec nemohl zatočit s autem. Proto jsem George pustil před sebe.“ Po propuštění George Russella se Hamilton ocitl před týmovým kolegou už jen na krátkou chvíli po zastávce v boxech.
Monopost tedy nebyl ve velmi dobré formě… „Auto nikdy nebylo tak, jak jsme doufali,“ kroutil hlavou Hamilton. „Trvalo nám to dva stinty, než jsme přidali na přední křídlo dostatek přítlaku, abychom kompenzovali tuto ztrátu. V posledním stintu to bylo lepší, ale už bylo pozdě. Potřeboval jsem dohnat deset sekund.“
Ze Suzuky si Hamilton určitě může odnést i něco pozitivního. Jeho komentáře ze soboty o tom, že konečně Mercedes nespekuloval s nastavením a on se vrátil do normálu, by měly být vnímány pozitivně.
„Nevím, jestli si z tohoto víkendu můžeme odnést mnoho pozitiv. Auto dojelo do cíle, což je fajn, ale v žebříčku rychlosti jsme sedmí, osmí, devátí nejlepší. Takže tak,“ doplnil.