Wolff nechápe „otřesný“ první stint: Bojovali bychom o pódium
Sedmé a deváté místo, to není pro Mercedes nic ohromujícího. Toto Wolff našel na výkonu monopostu W15 i pozitiva. Podle jeho slov mohly stříbrné šípy dokonce atakovat pódium.
Na rozdíl od McLarenu se zdálo, že Mercedes měl s průběhem závodu stále lepší tempo. Lewis Hamilton a George Russell se snad nejvíce trápili v prvním stintu, když po červené vlajce změnili původní strategii a ze středních přezuli na tvrdé pneumatiky.
„Snažili jsme se o jednozastávkovou strategii. Kdybychom neměli přímo otřesný první stint, jeli bychom o pódium,“ prohlásil Toto Wolff pro Sky Sports.
Mohli Russell a Hamilton opravdu atakovat obě Ferrari či Landa Norrise? Vždyť v cíli skončili poměrně daleko za nimi na sedmé a deváté příčce. Na druhé straně, Russell měl v závěru lepší tempo než dvojice Piastri – Alonso, za kterou ztratil spoustu času.
„Ve druhém a třetím stintu jsme byli superrychlí. Musíme zjistit, proč byl první stint tak špatný, zda to bylo teplotami, nebo jsme až příliš manažovali pneumatiky. Rozdíl v teplotě trati mezi prvním a druhým stintem byl tři stupně. Určitě je tam vztah mezi naším výkonem a teplotami, ale nemyslím si, že to byla příčina, proč jsme v úvodní fázi tak odpadli,“ pokračoval šéf Mercedesu.
Záměrem stříbrných šípů bylo po červené vlajce přejít na jednozastávkovou strategii s dvěma dlouhými stinty na tvrdé směsi, tedy něco podobného, jak vyšlo Charlesovi Leclercovi, akorát že on přecházel ze střední sady na tvrdou.
Proč ale na rozdíl od Leclerca zastavily oba Mercedesy ještě jednou a v závěru se vrátily ke střední směsi, na které startovali? „Myslím, že jsme na začátku udělali správnou věc. Časy na kolo byly stabilní, naši přímí soupeři se nám příliš nevzdálili. Najednou jsme ale začali ztrácet dvě až dvě a půl sekundy na kolo. V té chvíli bylo jasné, že to pneumatiky nevydrží,“ prohlásil dvaapadesátiletý Rakušan.
Jak však závod plynul, Mercedesy postupně ožívaly a doháněly McLareny či Fernanda Alonsa. Toto Wolff našel na výkonu několik pozitiv. „Víme, že sedmé a deváté místo není dobré. Udělali jsme však velký krok vpřed z pohledu chápání auta a toho, jak s ním chceme pracovat. Suzuka byla před rokem jednou z našich nejhorších tratí, nyní jsme byli blízko k čelu. Ne k Maxovi, ale k autům, za kterými jsme zaostali v kvalifikaci. Byli jsme rychlí v esíčkách, na rozdíl od minulé sezóny, kdy jsme tam byli úplně ztraceni,“ uzavřel šéf Mercedesu.