Sargeant hovoří o hloupé chybě. Podle Vowlese neodhadl, „kde na trati je jeho auto“
Logan Sargeant si po prvním tréninku v Japonsku může podat ruku s Alexem Albonem, který podobně zbytečně havaroval v Austrálii. Rozdíl je v tom, že tentokrát šasi přežilo, ale image amerického závodníka to moc nevylepší. Jemu však ke cti slouží, že si svou chybu otevřeně přiznal.
Sargeantovy tréninkové jízdy skončily v levotočivé zatáčce Dunlop. Logan s pravými koly vyjel až na trávník, což automaticky vedlo k ztrátě kontroly, smyku a nárazu do bariéry. Monopost byl totálně zničen a mechanici ho opravovali i během druhého tréninku. Naštěstí se šasi nepoškodilo, protože Williamsu stále chybí náhradní kus. V týmu předpokládají, že ho stihnou vyrobit až na VC Miami.
Williamsu přišlo vhod, že během druhého tréninku pršelo, a tak Sargeant nepřišel o dalších 60 minut přípravy. I bez toho musí být jeho sebevědomí na historickém minimu vzhledem k rozhodnutí týmu z Melbourne.
„Neuvědomil jsem si, kde jsem umístil své auto,“ přiznal Logan Sargeant po nehodě. „Pravděpodobně to byla trochu hloupá chyba. Takovou chybu bych neměl udělat, zejména ne v prvním tréninku.“
Možná si vzpomenete na loňský trénink, ve kterém rodák z Floridy také skončil v bariéře. Tehdy mu však osudnou nestala zatáčka Dunlop, ale výjezd z poslední šikany. „Naštěstí to nebyla taková chyba jako loni, nepřeháněl jsem to s rychlostí. Tým ale stejně musí tyto škody odstranit. Naštěstí to mohlo dopadnout i hůře.“
Sargeant se odmítá hájit tím, že by po Austrálii přišel o sebevědomí a že to zapříčinilo jeho nehodu. „Určitě jsem nebyl otřesený. Pokud něco, pak jsem sem po volném týdnu přišel čerstvý a připravený do toho praštit. Sebevědomí jsem neztratil. Po dnešku bych si dal pořádně do těla, ale nijak to s tím nesouvisí. Byla to jen chyba odhadu, kterou zítra hodím za hlavu.“
Podle šéfa týmu Jamese Vowlese Sargeant selhal v tom, jak umístil svůj monopost. Ani on si nemyslí, že bychom v této nehodě měli hledat známky australské potupy.
„To nebyla chyba jezdce, který by příliš tlačil na limity,“ podotýká James Vowles. „Je to jiný typ chyby. Určitě je frustrující, ale v daném okamžiku nebyl na hranici možností monopostu.“
„Auto mělo mnohem větší potenciál zatočit. On prostě nevěděl, kde se jeho auto nachází na trati ve srovnání s jeho očekáváním. Nemyslím si tedy, že bychom viděli reakci člověka, který v Melbourne nejezdil. Spíše jsme byli svědky incidentu, který se mohl stát kdykoli,“ doplnil.