Hamilton: V tomto autě jsem se ještě nikdy necítil tak dobře
Další horská dráha vyjádření Lewise Hamiltona může začít, pomyslíte si po zkušenostech se sedminásobným mistrem světa. Tentokrát to však nemusí být úplně tak a Mercedesu může víkend v Suzuce opravdu vyjít. Optimistou je i Hamilton, který po pátku hledal samá superlativa.
Páteční program byl ve srovnání se standardním víkendem zkrácen na polovinu. O tu druhou nás připravil déšť a nutnost nasadit intermediální pneumatiky, které si nikdo nechtěl zbytečně utrácet. Již nyní jich mají stáje velmi málo. „Je škoda, že jsme neodjeli druhý trénink, ale změnili pravidla o pneumatikách a na intermediálkách nikdo nejel. Nebylo to zrovna nejrozumnější,“ poznamenal Lewis Hamilton.
Pro Mercedes to však může být požehnáním. Pokud si dobře vzpomínáte na poslední závodní víkendy, většinou se opakoval jeden a ten samý scénář: Lewis Hamilton byl po prvním tréninku relativně spokojen, poté však začal s inženýry „experimentovat“ a jeho nálada klesala k bodu mrazu.
Nyní Mercedes nestihl nic pokazit, mohli bychom uštěpačně poznamenat. „Byl to skvělý trénink, opravdu vynikající. Máme za sebou nejlepší trénink tohoto roku, z auta jsem ještě nikdy neměl tak dobrý pocit,“ rozplýval se devětatřicetiletý Brit, který v úvodním tréninku skončil pátý za týmovým kolegou Russellem. „Zatím je to velmi pozitivní a jsem nadšený.“
„Na tomto okruhu to mám velmi rád, každému jezdci se líbí, ale v posledních letech nebyl balanc dobrý a v autě se jelo těžko,“ vzpomíná na předchozí ročníky, které se konaly vždy na podzim. „Vzhledem k těžkým posledním závodům a skvělé práci, kterou jsme odvedli během posledního týdne, se zdá, že jsme se pěkně odrazili. Lépe jsme trefili to správné okno. Od té doby jsem na autě v podstatě nic nezměnil.“
Abychom byli fér, je třeba připomenout slova technického ředitele Mercedesu Jamese Allisona. Po debriefingu Velké ceny Austrálie prý v Mercedesu zkoumali, co způsobuje výkyvy v chování monopostu, a dospěli k jednomu možnému vysvětlení: Čím jsou teploty vyšší, tím je chování monopostu horší. Allison například připomenul, že mezi australským třetím tréninkem a kvalifikací tým neměnil nastavení, ale monopost zpomalil.
Suzuka je v tomto ohledu úplně jiná. Jelikož se zde jezdí již v dubnu, je i mnohem chladněji, což snad pomůže Mercedesu. „Už od začátku máme lépe postavené základy. Pokud nebudeme měnit příliš mnoho věcí a nic nezkazíme, tato situace by mohla přetrvat,“ doufá Hamilton.