logo F1zpravy.czF1online.sk

Cunoda rozumí, že Magnussen to udělal pro tým, ale jeho chování považuje za „nefér“

Júki Cunoda pred Alexom Albonom
© Martin Trenkler
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík13. 3. 2024

Pro Júkiho Cunodu mohla být Velká cena Saúdské Arábie důležitým dnem a potvrzením jeho převahy nad Danielem Ricciardem, kterého v Džiddě absolutně zadupal do země. Místo toho se o japonském mladíkovi skoro nemluví a hrdiny jsou piloti Haasu. I když účel světí prostředky, je diskutabilní, zda chování Kevina Magnussena lze považovat za hrdinské.

Asi by bylo nejférovější, kdyby si Kevin Magnussen a Nico Hülkenberg ten bod rozdělili. Z pohledu na čisté tempo a strategická rozhodnutí však ten bod měl patřit Júkimu Cunodovi. Ale Haas byl ve své strategii ještě chytřejší, nebo bychom měli říci špinavější? To je na osobním posouzení každého z nás, ale historie se bude ptát jen na to, kdo získal bod. Je však pravda, že i když oceníte chytrost Haasu, z lidského hlediska je to pro japonského závodníka příliš kruté.

„Bylo to dost frustrující. Asi jsem udělal chybu, když jsem dovolil Kevinovi, aby se dostal dopředu,“ řekl Cunoda. „Pravdou však zůstává, že mě předjel se všemi čtyřmi koly za bílou čárou.“

„Dobře, dostal celkem dvacetisekundovou penalizaci, ale jen se přede mnou vozil. Měl jsem pocit, že je to trochu nefér, ale také je pravda, že jsem ho pustil dopředu. To byla moje chyba. Myslím si, že kdybych byl stoprocentní, tak bych to mohl zachránit a pokusit se ho předjet,“ přiznal Cunoda.

Jeho šéfům se však chování Magnussena vůbec nelíbilo a chtějí o věci mluvit s FIA. Uvidíme, zda to někam povede, ale pokud ano, tak se budou muset změnit pravidla, protože v těch současných se nenachází nic, co by FIA umožnilo zasáhnout, s výjimkou udělování dalších a dalších trestů Magnussenovi, který byl se dvěma penalizacemi stejně mimo závod.

„Rozumím jeho pohledu na věc. Pomohl týmu získat body, ale dělal to tak, že za každou cenu se snažil udržet si pozici,“ říká Cunoda. „Bylo to dost nebezpečné a málem jsem havaroval ve druhé zatáčce. Neřekl bych, že to bylo fér, ale musím chápat i jeho boj.“

Ať si o chování dánského závodníka myslíme cokoli, asi každý musí uznat, že Cunoda to měl dost těžké v souboji s jezdcem, který absolutně neměl co ztratit. „Nemohu předjíždět a rozbít auto. Souboje jsou vždycky náročné, ale když chci být lepší, prostě ho musím předjet. Na trati to bylo těžké, ale je mnoho věcí, které bych mohl dělat lépe než on, takže to musím akceptovat,“ přiznal smutně Cunoda.

Související zprávy

Diskuze