Nelegálně předjížděl a poté zdržoval. RB chce mluvit s FIA o nesportovním chování Haasu
Kevin Magnussen v sobotu odvedl množství černé práce pro svého týmového kolegu, když před jeho zastávkou v boxech zdržoval celý vláček monopostů za sebou. Již toto chování stojí za zvážení, zda patří do kategorie sportovního, ale tým Racing Bulls namítá především něco jiného.
Haasu se hodí každý bod. Když se Nico Hülkenberg držel na poslední bodované příčce, americká stáj se pokusila maximalizovat jeho šance na úspěšný zápis. Klíčovou roli sehrál Kevin Magnussen, který v 21. kole předjel Júkiho Cunodu a úmyslně začal zpomalovat všechny za sebou.
To by nebyl problém, kdyby Magnussen předjížděl čistě. „Júki nakonec bojoval o desáté místo,“ podotýká šéf RB Laurent Mekies. „Potom ho předjel Magnussen, který si za tímto účelem zkrátil trať, a následně zpomaloval celý balík, aby svému týmovému kolegovi umožnil vytvořit dostatečný prostor na zastávku přímo před námi.“
„Náhle celý trest pro Magnussena byl bezcenný a Júkimu to zničilo závod,“ konstatoval zklamaný Francouz, jehož tým chce celou věc probrat i s Mezinárodní automobilovou federací.
Závodní ředitel týmu Alan Permane přiznal, že taktika Haasu se těžko dá akceptovat. Cílem rozhovorů s FIA bude zajistit, aby se nic podobného neopakovalo. „Magnussen úmyslně vyjel mimo trať, aby se dostal před Júkiho. Poté ho zpomaloval o dvě sekundy na kolo, což Hülkenbergovi, který ještě nezastavil, umožnilo vytvořit si náskok a zastavit před všemi auty vzadu.“
„To se mi nezdá být správné. Toto je jasná definice nesportovního chování. Jsem si jistý, že my a ostatní týmy o tom budeme mluvit s FIA s výhledem na další velké ceny,“ odkázal 57letý Brit.
Kevin Magnussen v závodě šikovně využíval svou baterii na obranu, díky čemuž držel Cunodu a zbytek vláčiku za sebou. Podle správnosti však vůbec neměl být na jejich čele. Komisaři mu neudělili desetisekundový trest z rozmaru.
Možná je načase oprášit staré známé tresty průjezdu boxovou uličkou, které si kdysi piloti museli odpykat do tří kol od oznámení této penalizace. V tomto případě by Magnussenova taktika ilegálně předjet soupeře a následně ho zdržovat nefungovala. Navíc průjezdem boxovou uličkou by jezdec ztratil přibližně deset sekund, což je nový standard při rozdávání penalizací.