logo F1zpravy.czF1online.sk

Hamilton je opět bezradný: Auto skáče už třetí rok po sobě…

Lewis Hamilton
© Twitter/Mercedes
Milan Kubala
Milan Kubala9. 3. 2024

Po předsezónních testech se inženýři a jezdci v Mercedesu opět začali usmívat. Minimálně u Lewise Hamiltona se však tento úsměv postupně vytrácel a po saúdskoarabské kvalifikaci úplně zmizel. Sedminásobný šampion sklamaně přiznává, že ho auto trápí podobně jako v posledních dvou sezónách.

Lewis Hamilton se po prvních dvou trénincích necítil velmi dobře. Nic se však nedělo, jelikož s Georgem Russellem vsadili na různá nastavení. V pátek se vše mělo zlepšit, ale kvalifikace nedopadla nijak slavně.

Mercedes se před ní rozhodl vrátit Hamiltonovi menší zadní křídlo, jelikož s verzí na vyšší úroveň přítlaku ztrácel příliš mnoho času v sekci na plný plyn. Podle výpočtů týmu to byly až čtyři desetiny sekundy, což se prostě nevyplatilo.

Lewis Hamilton v rozhovoru se Sky Sports F1 přiznal, že se v pátek trápil. „Řekl bych, že to bylo podobné jako v minulých letech. Hodně věcí se v tomto autě zlepšilo, ale brzdí nás poskakování auta. Auto skáče od šesté až po desátou zatáčku, což asi ovlivnilo i George. To je věc, kterou se jim nepodařilo napravit,“ povzdechl si pilot Mercedesu.

George Russell je v kokpitu zjevně spokojenější, jelikož dokázal svého slavnějšího a zkušenějšího kolegu porazit už čtvrtýkrát v řadě. Jak vypadaly přípravy na kvalifikaci, že to opět dopadlo takto neslavně?

„Během noci a dnes ráno jsme udělali pár změn a v autě jsem se cítil mnohem lépe. Znovu jsem si budoval sebevědomí, ale pak přišla kvalifikace a opět se to všechno rozplynulo,“ vypráví o další jízdě na horské dráze Lewis Hamilton.

„George ale odvádí dobrou práci, v autě cítí mnoho větší jistotu. Já jsem na tom podobně jako v posledních dvou sezónách, ale pokračujeme se skloněnými hlavami, pracujeme naplno. Mám trochu lepší představu, v čem spočívají naše problémy, takže se to pokusím posunout týmu.“

Na předsezónních testech se padok shodoval na tom, že Mercedes W15 představuje velký posun. Podle Hamiltona je však poskakování auta problém, který se inženýrům nedaří vůbec odstranit.

„Zkoušeli jsme všechna možná nastavení, ale nemůžeme se toho zbavit,“ kroutí hlavou. „Těžko se to vysvětluje, ale v Bahrajnu jsme zaznamenali určité skákání auta. Nebylo to však ani zdaleka tak intenzivní. Tento první sektor je superrychlý, auto je neustále v úhlu a působí na něj velké boční přetížení. Skákání auta ho dost rozhazuje. Představte si, že když zadní část auta skáče, tak se balanc monopostu posunuje dopředu a dozadu. Když se to děje při rychlosti přes 250 km/h, tak to korigovat v každém jednotlivém okamžiku je…“ nedokončil Hamilton.

Některým soupeřům se žije… Například Max jede přes tyto zatáčky s plynem na podlaze a jeho auto je stabilní. K tomu se chceme dostat. To potřebujeme napravit, tohle je už třetí rok po sobě. Musíme to vyřešit.“

Související zprávy

Diskuze